عملیات پیشدستانه عراق در مرز سوریه برای مقابله با تحرکات تروریست ها

عملیات پیشدستانه عراق در مرز سوریه برای مقابله با تحرکات تروریست ها
يکشنبه 28 دی 1399 - 15:19

سخنگوی نظامی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از عملیات پیشدستانه نیروهای این کشور در مرز با سوریه و در سایه تحرکات تروریست ها در این منطقه خبر داد.

العالم ـ عراق

رسانه های عراقی گزارش دادند، سرلشکر «یحیی رسول» سخنگوی نظامی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز (یکشنبه) در سخنانی گفت: نیروهای امنیتی با جدیت و پشتکار تلاش می کنند و از جانب فرمانده کل نیروهای مسلح دستوراتی برای ضرورت پیگیری و حفاظت از مرزها بویژه مرز با سوریه وجود دارد.

وی افزود: نیروهای امنیتی عملیات پیشدستانه خود را بر مناطق (مجاور) شمال شرقی سوریه متمرکز می کنند زیرا نیروهای ارتش سوریه در آنجا نیستند و این مناطق شاهد فعالیت بسیاری از گروهک های تروریستی است.

سرلشکر رسول گفت که عملیات ایمن سازی و کنترل مرزها به طور گسترده با کشور همسایه سوریه برای تعقیب برخی گروههای تروریستی و بقایای آنها در خاک عراق در جریان است.

وی همچنین از وجود تعدادی از عناصر تروریستی شکست خورده و پنهان شده خبر داد و گفت که عملیات پیشدستانه نیروهای امنیتی عراق در تعقیب آنها نتایج مثبتی به همراه داشته است.

پیش از این برخی کارشناسان امنیتی و سیاستمداران عراقی هشدار داده بودند که نیروهای آمریکایی نقشه ای برای تخلیه منطقه مرزی بین سوریه و عراق دارند تا بستر مناسب برای تروریست های داعشی فراهم شود.

پربیننده ترین خبرها