شبح حزب الله وحشت را در دل ارتش اسرائیل زنده نگه داشته است

شبح حزب الله وحشت را در دل ارتش اسرائیل زنده نگه داشته است
چهارشنبه 1 بهمن 1399 - 22:32

شبح حزب الله لبنان همواره ارتش اسرائیل را دنبال می کند، به‌طوری‌که با کوچک ترین تحرکی در مرزهای لبنان، این ارتش دچار ترس و نگرانی می شود.

العالم-لبنان

حسان علیان پژوهشگر مسائل اسرائیلی در گفتگو با شبکه العالم در برنامه "العین الاسرائیلیة" گفت: ارتش اسرائیل حتی به لحاظ روانی نیز ارتشی شکست خورده است. زیرا بیشتر تحرکات نفوذی حزب الله در مرزهای لبنان، نه به دست ارتش اسرائیل بلکه توسط شهرک نشینان کشف شد و این یک حفره بزرگ زیرساختی به حساب می آید.

علیان افزود: این نفوذهای چندین و چند باره توسط کسانی که برخی آنها تابعیت سودانی دارند، می تواند تفسیرهای زیادی داشته باشد، ازجمله نشان دهنده روند فرسایش در سطح روانشناختی و عملیاتی است. ارتش اسرائیل بخاطر اینکه شش یا هفت ماه پیش یکی از عناصر حزب الله در سوریه را به شهادت رسانده، همچنان "روی یک پا و نیم ایستاده است" و با مشاهده کوچک ترین تحرکی در مرزها، دچار سراسیمگی می شود.

علیان تاکید کرد: اسرائیل می داند که حزب الله در گرفتن انتقام این رزمنده جدی است و لذا باید در این وضعیت باقی بماند.

وی درمورد نگرانی اسرائیل از آنچه در یمن می گذرد خاطرنشان کرد: امروز اسرائیل نگران است که باب المندب مورد هدف قرار بگیرد. سامانه دفاعی گنبد آهنین نیز از بیم حمله های عمقی موشکی که به خاک عربستان شد، در ایلات فعالیت هایی داشته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها