تمایل ترامپ برای عزل دادستان کل آمریکا در پی شکست انتخاباتی

تمایل ترامپ برای عزل دادستان کل آمریکا در پی شکست انتخاباتی
شنبه 4 بهمن 1399 - 14:39

دونالد ترامپ قصد داشت برای تغییر نتیجه انتخابات، دادستان کل ایالات متحده را عزل کند.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنا بر اعلام رسانه‌های آمریکا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور اسبق آمریکا قصد داشت برای وادار کردن مقامات ایالتی جورجیا به دست بردن در نتیجه انتخابات، "جفری روزن" قائم‌مقام دادستان کل ایالات متحده را عزل و یک وکیل وزارت دادگستری را به جای وی منصوب کند.

به نوشته نیویورک تایمز، ترامپ تنها زمانی از اجرای این تصمیم منصرف شد که اطلاع یافت در صورت عزل دادستان کل، تمامی مقامات وزارت دادگستری ایالات متحده به طور دسته‌جمعی استعفا خواهند داد.

بنا بر این گزارش، ترامپ از پذیرش این موضوع که جفری روزن نمی‌توانست در انتخابات ایالت جورجیا مداخله کند ناراحت و عصبانی بود. ترامپ قصد داشت جفری کلارک، یکی از وکلای وزارت دادگستری را به جای دادستان کل منصوب کند. کلارک یکی از حامیان ترامپ است. اما در یک منازعه سه‌ساعته که هر سه نفر در آن حضور داشتند، ترامپ پس از شنیدن احتمال استعفای دسته‌جمعی مقامات وزارت دادگستری سرانجام از موضع خود عقب‌نشینی کرد.

این خبر که واشینگتن‌پست نیز آن را انعکاس داده است در حالی منتشر می‌شود که قرار است دونالد ترامپ به دلیل تلاش برای تحریک طرفدارانش به شورش در کنگره آمریکا به‌زودی در سنا استیضاح شود.

ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر با فاصله اندکی از بایدن در ایالت جورجیا شکست خورد و هرگز این ناکامی را نپذیرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها