پیام های ویژه بین نتانیاهو، ترامپ و بایدن.. و سیاست سنجش واکنش!

پیام های ویژه بین نتانیاهو، ترامپ و بایدن.. و سیاست سنجش واکنش!
شنبه 4 بهمن 1399 - 16:32

تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به استان حماه سوریه، این بار جان 4 تن از اعضای یک خانواده را گرفت؛ این حمله نخستین حمله این رژیم پس از آغاز به کار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکاست.

العالم - نظرکده

این تجاوز با توجه به اینکه در این مقطع زمانی و 24 ساعت پس از آغاز به کار رئیس جمهور جدید آمریکا صورت گرفته است، توجه ناظران سیاسی را به خود جلب کرده است.

تحلیلگران بر این عقیده اند که تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی که شماری از غیر نظامیان را به شهادت رسانده یا مجروح کرده است، به منزله پیامی است از سوی این رژیم و شاید هم آمریکا با این مضمون که دولت بایدن، دنباله دولت اوباماست؛ و جالب است بدانیم که حمله تروریستی به سوریه در زمان همین دولت شروع شد. پیام دیگر این حمله این است که حمله تروریستی همچنان ادامه دارد و تجاوزات این رژیم متوقف نخواهد شد و جنگ فرسایشی علیه سوریه باید ادامه یابد و دولت قانونی این کشور آنقدر زیر فشار و ضربه بماند تا شرایط آمریکا را برای حل سیاسی بحران بپذیرد.

آنها همچنین انفجارهای خونین بغداد را به این موضوع مرتبط می دانند و معتقدند این جنایت با این شدت و با این آمار قربانیان، فقط برای این منظور صورت گرفته است تا نشان دهد که تروریسم داعشی بازگشته تا ادامه حضور نظامیان آمریکا در عراق را توجیه کرده و اجتناب ناپذیر نشان دهد.

این تحلیلگران تصریح کرده اند که همانطور که همه می دانیم گروه تروریستی داعش، ساخته آمریکاست و هدف اصلی از ایجاد آن، توجیه حضور نظامی آمریکا در عراق و سوریه است.

تحلیلگران معتقدند که گروه تروریستی داعش برای تحقق آن دسته از اهداف آمریکا در منطقه ایجاد شده است که حملات نظامی آمریکا از عهده آن برنیامده است. این گروه تروریستی تلاش می کند با این جنایات، مواضع دولت و مجلس عراق مبنی بر اخراج اشغالگران آمریکایی از این کشور را تغییر داده و به تقویت مواضع عناصر وابسته به خود در این کشور کمک کند.

کارشناسان نظامی و استراتژیک نیز معتقدند که استراتژی آمریکا در منطقه کاملا روشن و یکسان است اما تاکتیک ها و ابزارهای اجرای این استراتژی ها با امدن هر رئیس جمهور تغییر می کند.

آنها در تشریح تفاوت بین ترامپ و بایدن تأکید می کنند که ترامپ، با اخم قربانیان خود را می کشد اما بایدن با لبخند و اشک تمساح. آنها معتقدند که تجاوزات رژیم صهیونیستی به حماه، معرف ماهیت سیاستهای بعدی آمریکا است.

آنها تصریح کرده اند که دولت سوریه می داند که بایدن بدتر و خصمانه تر با محور مقاومت برخورد کند. مخصوصا که وی، خود نظریه پرداز سیاست های اوباما بوده است. و او بوده است که به منطقه آمد و از جدایی طلبان کرد در سوریه و عراق حمایت کرد.

این کارشناسان بر این باورند که تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه دنباله سیاست های ترامپ است؛ انها خاطرنشان کرده اند که هیچ تفاوتی بین سیاست های ترامپ و بایدن وجود ندارد.

کارشناسان تصریح کرده اند که با وجود گذشت ده سال از به اصطلاح مبارزه با تروریسم در خاک سوریه به هیچ وجه نمی توان حساب این به اصطلاح مبارزات را از حوادثی که در حال حاضر در کشورهای محور مقاومت اعم از سوریه و عراق و لبنان صورت می گیرد جدا دانست.

این کارشناسان خاطرنشان کرده اند که رژیم صهیونیستی در کمتر از یک سال حدود 50 بار به خاک سوریه حمله کرده است.آنها معتقدند که هدف این رژیم از حمله اخیر به شهر حماه و کشتار غیر نظامیان وتخریب خانه های آنها انهم همزمان با آغاز به کار بایدن غیر قابل توجیه است. بلکه هدف از این حمله سنجش واکنش دولت بایدن و فهمیدن این موضوع است که آیا تجاوز به خاک سوریه تأثیری بر دولت جدید دارد یا خیر؟

آنها همچنین خاطرنشان کرده اند که رفتارهای احمقانه اخیر رژیم صهیونیستی ناشی از ملاحظات متعدد داخلی است از جمله نجات نتانیاهو از شکست در انتخابات بعدی به بهانه حمایت از امنیت ملی رژیم اشغالگر.

پربیننده ترین خبرها