دانشمندان: واکسینه کردن حیوانات خانگی بر ضد کرونا احتمالاً ضروری است

دانشمندان: واکسینه کردن حیوانات خانگی بر ضد کرونا احتمالاً ضروری است
دوشنبه 6 بهمن 1399 - 12:53

دانشمندان از ضرورت احتمالی واکسینه کردن حیوانات خانگی بر ضد ویروس کرونا در آینده خبر می‌دهند.

العالم - علمی

به نقل از پرس آسوسییشن، گروهی از دانشمندان می‌گویند برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، ممکن است واکسینه کردن حیوانات خانگی نظیر سگ‌ها و گربه‌ها در آینده ضروری باشد.
به گفته پژوهشگران دانشگاه‌های ایست آنگلیا و نوریچ، مؤسسه ایرلام و دانشگاه مینه‌سوتا، ویروس کرونا می‌تواند طیف گسترده‌ای از جانداران -- نظیر گربه‌ها، سگ‌ها، راسوها و سایر حیوانات خانگی -- را آلوده کند.
آنها با انتشار مطلبی در ژورنال "Virulence" بر این نکته تأکید کردند که تحول مداوم ویروس کرونا در حیوانات و سپس انتقال آن به انسان، «تهدید درازمدت مهمی برای بهداشت عمومی محسوب می‌شود.»
در این مطلب آمده است: «غیر قابل تصور نیست که واکسینه کردن برخی از گونه‌های حیوانات خانگی برای مقابله با انتقال عفونت ممکن است ضروری باشد.»
به گفته یکی از پژوهشگران، سگ‌ها و گربه‌ها هم می‌توانند به کووید-19 مبتلا شوند. اما هنوز نمونه‌ای از انتقال ویروس کرونا از این حیوانات به انسان مشاهده و ثبت نشده است. البته این احتمال همیشه وجود دارد که گونه‌های تحول‌یافته ویروس کرونا از حیوانات به انسان منتقل شوند و بهداشت عمومی را با چالشی جدید مواجه کنند.
سال گذشته میلادی دولت دانمارک پس از آن که مشخص شد صدها مورد ابتلا به کووید-19 در کشور به گونه‌هایی از ویروس کرونای رایج در میان راسوهای پرورشی مرتبط است، میلیون‌ها راسو را جمع‌آوری کرد.
روسیه تولید یک واکسن ویژه کرونا را برای حیوانات آغاز کرده است اما درباره آن اطلاعات چندانی در دسترس نیست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها