پیروزی مردم یمن در مقابل آمریکا؛ معافیت موقت تحریم انصارالله

پیروزی مردم یمن در مقابل آمریکا؛ معافیت موقت تحریم انصارالله
سه شنبه 7 بهمن 1399 - 11:39

آمریکا به دنبال تظاهرات گسترده مردم یمن در مخالفت با تروریسم امریکایی و محکوم کردن تجاوز و محاصره و جنایت های ائتلاف سعودی آمریکایی در حق مردم یمن از لغو موقت تحریم جنبش انصارالله یمن به مدت یک ماه که توسط دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین وضع شده بود، خبر داد.

العالم داغ‌های مجازی

وزارت خزانه داری آمریکا با صدور سندی از انجام معامله با یمن از جمله جنبش انصارالله تا 26 ماه آتی خبر داد که دولت ترامپ هفته پیش آن را تروریستی خوانده بود تا کمک های بشر دوستانه به یمن ارسال شود.

خبرگزاری رویترز نیز 21 ژانویه به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: واشنگتن در حال تجدید نظر در تروریستی خواندن جنبش انصارالله یمن است و سریعاً برای پایان این عملیات و تصمیم گیری درباره آن تلاش می کند.

ده‌ها هزار یمنی دوشنبه در قالب روز جهانی یمن و با شعار محاصره و تجاوز آمریکا جنایت تروریستی است، تظارات کرده و ثبات و پایداری یمنی ها را در جنگ و محاصره نشان دادند .

فعالان پایگاه‌های اجتماعی نیز با انتشار گسترده خبر لغو این تصمیم، آن را پیروزی برای مردم یمن و گامی مثبت برای لغو تصمیم رئیس جمهوری پیشین آمریکا و حذف کامل انصارالله یمن از فهرست تروریست ها دانستند به ویژه که تصمیم به تروریستی خواندن انصارالله با اعتراض جامعه بین‌الملل مواجه شد و آن را تهدیدی برای بروز فاجعهای انسانی در یمن دانست که میلیون‌ها شهروند یمنی را در معرض قحطی قرار می دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها