مقام ارشد یمنی: تعلیق فروش تسلیحات به ائتلاف سعودی، بازدارنده نیست

مقام ارشد یمنی: تعلیق فروش تسلیحات به ائتلاف سعودی، بازدارنده نیست
پنج‌شنبه 9 بهمن 1399 - 15:08

عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به اعلام واشنگتن مبنی بر تعلیق فروش تسلیحات نظامی به ریاض و ابوظبی، تأکید کرد که این اقدام بازدارنده نیست.

العالم - یمن

«محمد علی الحوثی»‌ عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن پس از اعلام خبر به تعلیق در آمدن فروش تسلیحات نظامی به امارات و عربستان سعودی به این گزارش واکنش نشان داد.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» شامگاه روز گذشته به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شد که برنامه فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات متحده عربی و فروش بمب‌های هدایت شونده به عربستان سعودی موقتا متوقف شده است.

عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر با اشاره به خبر یادشده نوشت:‌ «تعلیق، بازدارنده نیست».

محمد علی الحوثی افزود: «[این گام] مسئولیت کشتار، ویرانی، قحطی و محاصره تروریستی متجاوزان آمریکایی-سعودی-اماراتی را که همچنان علیه جمهوری یمن ادامه دارد، سلب نمی‌کند».

این قرارداد در دوره «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و همزمان با عادی‌سازی کامل روابط امارات و رژیم صهیونیستی منعقد شد.

الحوثی پیش از این نیز در حساب توئیتری خود نوشته بود: «آمریکا بایستی بیانیه تحریم ارسال سلاح، هواپیما و پشتیبانی لجستیک از عربستان سعودی و ائتلاف آن برای تجاوز علیه یمن را صادر کند؛ بهتر است تا ۲۶ فوریه در این مورد بازنگری کند».

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بارها اعلام کرده‌اند که کشورهای عضو ائتلاف سعودی با استفاده از تسلیحات غربی و آمریکایی مناطق مسکونی این کشور را هدف قرار داده‌اند و باعث کشتار هزاران زن و کودک بی‌گناه یمنی شده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها