تاکید رئیس جمهور عراق بر لزوم بستن روزنه های بازگشت تروریسم

تاکید رئیس جمهور عراق بر لزوم بستن روزنه های بازگشت تروریسم
پنج‌شنبه 9 بهمن 1399 - 17:23

رئیس جمهوری عراق امروز تاکید کرد که باید روزنه هایی که ممکن است راهی برای بازگشت گروهک ها و فعالیت تروریستی باشد، بسته شود.

العالم - عراق

دفتر رسانه نهاد ریاست جمهوری عراق در بیانیه ای اعلام کرد که اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق به ریاست «محمد رضا آل حیدر» امروز با «برهم صالح» رئیس جمهور این کشور در کاخ السلام در بغداد دیدار کرد.

براساس این بیانیه، در این دیدار آخرین تحولات امنیتی و حوادث تروریستی اخیر در برخی مناطق عراق و ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای حفاظت از ثبات و امنیت شهروندان این کشور مورد بحث قرار گرفت.

رئیس جمهوری عراق بر ضرورت ادامه جنگ علیه تروریسم که هنوز تهدیدی برای امنیت عراق و جان شهروندان این کشور محسوب می شود، تاکید کرد.

وی همچنین اهمیت تقویت توانمندیهای دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی و توسعه ظرفیت های آنها برای مقابله با چالش های امنیتی را یادآور شد.

براساس این بیانیه، رئیس جمهوری عراق همچنین برعدم سهل انگاری در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و لزوم بستن روزنه هایی که ممکن است تنفس گاهی برای بازگشت گروهک های کور تروریستی و فعالیت های تروریستی آنها علیه شهروندان غیرنظامی و ایجاد کشمکش های طائفه ای باشد، تاکید کرد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

شهر بغداد بعد از آرامشی طولانی بار دیگر پنجشنبه گذشته شاهد دو انفجار تروریستی همزمان بود. این انفجارهای انتحاری در میدان الطیران در مرکز شهر پایتخت عراق با استفاده از کمربند انفجاری روی داد و به جان باختن ۳۲ عراقی و زخمی شدن ۱۱۰ نفر دیگر منجر شد.

اخیرا نگرانی‌ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با کمک هم پیمانان منطقه ای این کشور در سایه تحرکات مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق - افزایش یافته و از همین رو، درخواست‌ها در عراق برای پایان بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در این کشور بیشتر شده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها