پیام پندآموز به کوخاوی: برای نابودی خود شتاب نکنید

 پیام پندآموز به کوخاوی: برای نابودی خود شتاب نکنید
پنج‌شنبه 9 بهمن 1399 - 21:23

گفته می شود که ایران درپی نصب هزار سانتریفیوژ IR2M در سایت هسته ای نطنز طی سه ماه آینده است و این در حالیست که دستاوردهای بسیاری را در حوزه های رادیو دارو و تولید کیک زرد و اکسیژن 18 به دست آورده است.

العالم - درگوشی

این خبر را بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز درپی اظهارات همتای آمریکایی خود آنتونی بلینکن که شرط و شروطی را برای بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کرده بود، در پیامی توئیتری به وی جواب داد.

بلینکن امروز صبح در اولین اظهارات خود درباره ایران شرط و شروطی را برای بازگشت واشنگتن به برجام بیان کرد ولی آیا نمی داند که ترامپ سال 2018 از برجام خارج شد و تحریم ها را دوباره علیه ایران اعمال کرد بنابراین دولت جدید آمریکا پیش از اینکه ایران کاری بکند، باید به برجام بازگردد.

بلینکن یک روز پس از تصدی سمت وزارت خارجه آمریکا گفت: اگر ایران به تعهدات خود کاملاً پایبند باشد، آمریکا نیز همان کار را خواهد کرد.

بلینکن با این اظهارات می خواهد که توپ را در زمین ایران بیندازد و وقت کُشی کند. بلینکن ادعا کرد: ایران به تعهدات در زمینه های مختلف پایبند نبوده است و اگر به تعهدات خود بازگردد، مدتی وقت خواهد برد و ما نیز به زمانی برای ارزیابی پایبندی ایران به تعهداتش نیاز داریم. ما فاصله زیادی با تحقق این امر داریم. این کمترین چیزی است که می توان گفت.

کمالوندی هم امروز پنجشنبه در حاشیه بازدید محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از مجتمع غنی سازی شهید مسعود علی محمدی در فردو گفت: صنعت هسته ای براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی به خوبی به جلو می رود. ما حرف های زیادی برای گفتن در زمینه غنی سازی داریم و از صفر تا صد فرایند غنی سازی را بومی سازی کردیم و در کمتر از 3 ماه آینده هزار سانتریفیوژ IR2M در اختیار خواهیم داشت زیرا همزمان به تولید و نصب این دستگاه ها می پردازیم.

قالیباف درباره پایبندی طرف های دیگر به تعهدات خود در برجام و بازگشت آمریکا به آن گفت: طرف مقابل باید تعهدات خود را اجراء کند و اگر هم اجراء کند، مسئولان ارشد ایران در این باره تصمیم گیری خواهند کرد. ما در سازمان انرژی اتمی آماده فعالیت با همه توان هستیم و منتظر تصمیمات خواهیم بود.

مساله مهم در سخنان سخنگوی سازمان انرژی اتمی احتمال خروج ایران از پروتکل الحاقی در صورت عدم لغو تحریم ها در موعد مقرر خود بود. کمالوندی در این زمینه گفت : ما قانون (قانون راهبردی لغو تحریم ها و حفظ منافع ملت ایران) را کاملاً اجراء می کنیم و مجلس شورای اسلامی و دولت تصمیم مقتضی را در این زمینه می گیرند.

کمالوندی افزود: ما قانون راهبردی لغو تحریم ها را اجراء می کنیم و امیدواریم که نظر ملت را تأمین کنیم.

وی گفت: ایران هم اکنون 17 کیلوگرم ذخایر اورانیوم غنی شده 20 درصد دارد و ظرفیت ها در صنعت هسته ای کشور بالا است و قابل مقایسه با سال های گذشته نیست.

برای نابودی عجله نکنید!

پاسخ‌های منطقی ایرانیان با اظهارات و ادعاهای پوچ و غلط صهیونیست‌ها مواجه شده است به نحوی که سخنگوی نخست‌وزیر رژیم اشغالگر به آمریکا درباره بازگشت به توافق هسته‌ای ایران هشدار داده است.

رژیم اشغالگر به این اندازه از بی‌پروایی و تشدید تنش بسنده نکرده بلکه در ادامه رجزخوانی‌ها، "آویو کوخاوی" رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم در پیامی هشدارآمیز گفته است: "اسرائیل به تنهایی( علیه ایران) اقدام می‌کند." این اظهارات مضحک در واقعی تهدید علیه رئیس‌جمهور آمریکا و هشدار به او برای ماندن در رابطه پرتنش با ایران و افزایش تحریم‌ها علیه این کشور تلقی می‌شود.

کوخاوی همزمان تهدیدهای پوچی را علیه ایران مطرح کرد که سردار سرتیپ "حسین دهقان" مشاور نظامی رهبر انقلاب اسلامی در توییتی به او پاسخ داده و نوشته است: "‏گاهی تهدید می‌کنند اما آنها حتی جرأت شلیک یک گلوله به سمت ایران عزیز را ندارند. دکترین ما دفاعی است، اما مبتنی بر اشد مجازات برای متجاوزین."

سرتیپ سردار دهقان در ادامه توییت خود توصیه گرانبهایی به کوخاوی و تمامی رهبران رژیم اشغالگر کرده و گفته است: "برای نابودی خود عجله نکنید!."

السید ابو ایمان

پربیننده ترین خبرها