ادامه رکوردشکنی بی‌سابقه بیت‌کوین

ادامه رکوردشکنی بی‌سابقه بیت‌کوین
سه شنبه 21 بهمن 1399 - 12:40

سرمایه‌گذاری شرکت تسلا در حوزه بیت‌کوین، ارزش این پول دیجیتال را به شکلی بی‌سابقه افزایش داده است.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز، افزایش بی‌سابقه ارزش پول دیجیتال بیت‌کوین روز سه‌شنبه نیز ادامه یافت. این اتفاق پس از آن رخ می‌دهد که شرکت تولید خودروی الکتریکی تسلا به سرمایه‌گذاری در حوزه بیت‌کوین روی آورد. همین امر سایر سرمایه‌گذاران را به آینده بیت‌کوین به عنوان یک واحد پولی مرسوم، خوشبین کرده است.

ارزش بیت‌کوین در ۲ ماه اخیر بیش از ۲ برابر افزایش یافته است. ارزش بیت‌کوین امروز و در آخرین ساعات معاملات در بازارهای شرق آسیا به ۴۸ هزار و ۲۱۶ دلار رسید که در تاریخ این پول دیجیتال یک رکورد محسوب می‌شود. همچنین ارزش سهام شرکت‌های کره‌ای، چینی و استرالیایی که بسترهای معاملات بر پایه بیت‌کوین را فراهم می‌کنند روز سه‌شنبه افزایش یافت. این در حالی است که ارزش دلار آمریکا در برابر بسیاری از ارزهای جهانی با کاهش روبرو شد.

شرکت تسلا پیش‌تر اعلام کرده بود ۱.۵ میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کرده است و در ازای خرید محصولاتش از مشتریان نیز بیت‌کوین می‌پذیرد. همین امر سبب شد ارزش بیت‌کوین دیروز با بیشترین میزان صعود در یک روز کاری مواجه شود. ارزش بیت‌کوین در ۴۰ روز نخست سال جاری میلادی ۶۲ درصد و در سال ۲۰۲۰ میلادی ۳۰۰ درصد افزایش را تجربه کرده است. بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را ۰ درصد تعیین کرده و همین امر سرمایه‌گذاران را بر آن داشته است که در جست‌وجوی راهکارهای جدیدی برای فعالیت در بازارهای نوین سرمایه باشند.

پربیننده ترین خبرها