رسانه‌ها؛ سلاحی برای پیروزی انقلاب اسلامی

رسانه‌ها؛ سلاحی برای پیروزی انقلاب اسلامی
چهارشنبه 22 بهمن 1399 - 17:41

چهل و دو سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همراه با یک نقشه راه بسیار دقیق با هدف ایجاد تمدن جدید اسلامی می‌گذرد؛ نقشه راهی که با آن نسل‌های آینده مسیر انقلابی خود را تا روز قیامت ادامه خواهند داد.

العالم - درگوشی

تاریخ معاصر دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) را از زمان وقوع انقلاب اسلامی و همچنین اقدامات بنیانگذار انقلاب اسلامی با ترسیم خطوط حفظ این دستآوردها که در آن بشریت به بیداری، آزادی، عدالت و استقلال فراخوانده شد، به ثبت رسانده است.

یکی از برجسته‌ترین تریبون‌هایی که امام خمینی (ره) خواستار پیوستن هوادارانشان به آن شده بودند، انتشار سخنرانی‌های ایشان در قالب نامه‌ها، نوارهای کاست، جزوه‌ها، روزنامه و نشریات برای رساندن پیام‌های انقلاب به مردم بود.

امام راحل روح الله موسوی خمینی از رسانه‌های ارزشمند زمان خود در عصر روشنگری استفاده کرد تا از این طریق با مردم ایران که با گلوله، تانک، ساواک و انواع تهدیدات نرم و سخت و بیرحمانه دست و پنجه نرم می‌کردند، در ارتباط باشد.

امام خمینی (ره) با این ابزارهای ساده رسانه‌ای، پایه‌های مبارزه و اراده خود را در انقلاب اسلامی بنیان نهاد و مردم ایران با آگاهی خود و سر دادن شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» حمایت کردند؛ شعاری که بعدا به واقعیتی تبدیل شده که امروز ایرانی‌های بر آن می‌جنگند.

ایران در سال‌های اولیه انقلاب اسلامی انواع تهدیدات و فشارها برای براندازی نظام جمهوری اسلامی را تجربه کرد، اما ماهیت این توطئه‌ها طی دو دهه اخیر کاملا متفاوت است. در آن زمان فنآوری‌های اینترنتی که تکنولوژی آن در انحصار آمریکا بود، برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی استفاده می‌شد، اما این توطئه‌ها به سرعت در برابر انقلابیون که پرچمدار انقلاب خود بوده و هستند شکست خورده است.

اما امروز ایرانی‌ها ممکن است با ایجاد یک سیستم رسانه‌ای سازنده که وجدان انسانی در میدان نبرد و رویارویی را بیدار می‌کند، برای نابودی رسانه‌های معاندی که قدرت‌های استکباری از آن برای تضعیف انقلاب و مردم انقلابی استفاده می‌کنند، اقدام کنند.

پربیننده ترین خبرها