لیگ برتر فوتبال؛

سپاهان جای استقلال را در صدر جدول گرفت/ ماشین‌سازی بالاخره پیروز شد/ جلالی در باخت پوکر کرد

سپاهان جای استقلال را در صدر جدول گرفت/ ماشین‌سازی بالاخره پیروز شد/ جلالی در باخت پوکر کرد
شنبه 25 بهمن 1399 - 21:33

تیم فوتبال سپاهان با برتری دو بر صفر مقابل استقلال به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر رسید.

العالم ـ ایران ـ ورزشی

در حساسترین دیدار هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران، تیم‌های مدعی سپاهان و استقلال عصر روز شنبه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری دو بر صفر شاگردان «محرم نویدکیا» به پایان رسید تا صدر جدول، طلایی شود.

قضاوت این دیدار را «سیدوحید کاظمی» را با کمک‌های «محمدعلی پورمتقی» و «رحیم حاجیلو» برعهده داشت.

بازی با حملات سپاهان آغاز شد اما در ادامه استقلال نیز دو خطر نسبی را روی دروازه میزبان ایجاد کرد.

در دقیقه ۱۴ ارسال سپاهانی‌ها با تعلل مدافعان استقلال مواجه شد تا «سجاد شهباززاده» گل نخست این بازی را ثبت کند.

شهباززاده که سال‌های قبل پیراهن استقلال را برتن داشت، پس از گل شادمانی نکرد. این دوزادهمین گل شهباززاده در فصل جاری لیگ برتر بود.

تیم تحت هدایت «محرم نویدکیا» با استفاده از تمامی زمین و به جریان درآوردن توپ روی زمین، استقلال را وادار به عقب‌نشینی کرد.

در دقیقه ۳۵ ارسال «سروش رفیعی» با اشتباه همزمان «عارف غلامی» و «رشید مظاهری» همراه شد تا میزبان به گل دوم برسد.

در ابتدای نیمه دوم هم سپاهان فرصت خوبی داشت و سپس استقلال حملاتی را طراحی کرد.

سپس استقلال توپ و میدان را در اختیار گرفت و «محمد فکری» با سه تعویض همزمان در پی جبران نتیجه بود اما نمی‌توانست موقعیتی ایجاد کند.

در دقیقه ۸۸ «محمد نادری» در محوطه جریمه سپاهان سرنگون شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

سپاهان با این پیروزی به امتیاز ۲۸ رسید و صدرنشین شد و استقلال هم در امتیاز ۲۶ باقی ماند و به رتبه دوم نزول کرد.

استقلال با قبول این شکست پس از حدود هفت سال به سپاهان در اصفهان باخت.

ترکیب سپاهان

پیام نیازمند، محمد نژادمهدی، عزت‌الله پورقاز، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، محمد کریمی، جلال علی‌محمدی، سروش رفیعی(یاسین سلمانی)، محمدرضا حسینی(محمدرضا خلعتبری)، محمد محبی(رضا میرزایی)، سجاد شهباززاده(محمدرضا مهدی‌زاده)

ترکیب استقلال

رشید مظاهری، سیاوش یزدانی(محمدحسین مرادمند)، محمد دانشگر، عارف غلامی(محمد نادری)، وریا غفوری(محمدحسین فلاح)، بابک مرادی، آرش رضاوند(مسعود ریگی)، مهدی مهدی‌پور(احمد موسوی)، فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی و ارسلان مطهری

ماشین‌سازی بالاخره پیروز شد

تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز با پیروزی مقابل صنعت نفت آبادان به اولین پیروزی خود در بیستمین دوره لیگ برتر دست یافت.

تیم‌های ماشین‌سازی تبریز و صنعت نفت آبادان امروز در ورزشگاه شهید سلیمانی به مصاف یکدیگر رفتند.

قضاوت این مسابقه را محمد حسین ترابیان با کمک های مهدی سیفی ومحمد صالح عرب آبادی بر عهده داشت.

ماشین سازی با غلبه بر صنعت نفت آبادان به اولین پیروزی خود در لیگ برتر دست یافت تا بازی‌های آینده خود را با انگیزه بیشتری دنبال کند.

در دقیقه ۸۵، ارسال عالی مهدی رستمی از روی نقطه کرنر به سیروس صادقیان رسید و این بازیکن با ضربه سر دروازه صنعت نفت آبادان را باز کرد.

در نیمه دوم برخوردی که اتابک زارعی در محوطه جریمه تیم خودی با بازیکن حریف داشت با مصدومیت شدید او همراه شد و این بازیکن با آمبولانس راهی بیمارستان شد.

اعتراض شدید کادر فنی ماشین به داور بازی در دقیقه ۶۰ که اعتقاد به اخراج بازیکنان تیم صنعت نفت داشتند، دقایقی باعث توقف بازی شد.

ماشین‌سازی که در قعر قرار دارد با این پیروزی، ۸ امتیازی شد و نفت آبادان هم ۲۳ امتیازی باقی ماند.

ترکیب ماشین سازی :

محمد امین رضایی، وحید نعمتی، مهدی رستمی، سیروس صادقیان، اکبر آفاقی، فرشاد اسدی، پیمان بابایی، بهمن سالاری، محمد امین اسدی، منصور باقری و اتابک زارعی

ترکیب صنعت نفت آبادان :

فرزین گروسیان، محمد طیبی، محمد اهل شاخه، حسن بیت سعید، رضا خالقی‌فر، طالب ریکانی، محمدحسین زواری، حسین ساکی، مهدی حنفی‌ عبداله ناصری و محمدرضا غبیشاوی

جلالی در باخت پوکر کرد

گل‌گهر سیرجان با نتیجه ۲ بر یک از سد میزبان خود نساجی گذشت و به رده پنجم جدول رده بندی صعود کرد.

تیم‌های نساجی مازندران و گل‌گهر سیرجان از ساعت ۱۶ در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برگزار کننده یکی از بازی‌های هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران بودند که این مسابقه در پایان با نتیجه ۲ بر یک به سود تیم سیرجانی به اتمام رسید.

ابتدا این تیم میهمان بود که به گل رسید. شاگردان امیر قلعه‌نویی عطش بیشتری برای رسیدن به گل داشتند و در دقیقه ۳۴ ارسال سعید صادقی از سمت چپ به داخل مخوطه جریمه رسید. ضربه بازیکن آبی‌پوش بعد از یک رفت و برگشت روی خط غلتید و به سختی توسط مدافعان نساجی برگشت داده شد ولی حسین خطیر دروازه بان تیم میزبان به اشتباه توپ را با ضربه‌ای عجیب وارد دروازه خودش کرد. این گلر جوان که مقابل استقلال هم بازی کرده بود قبل و بعد از این گل با ۲ واکنش تماشایی مانع از فروپاشی دروازه‌اش شده بود.

بعد از این گل نساجی کمی جلو کشید و در دقیقه سوم وقت‌های اضافه به نتیجه هم رسید. داور خطای بهنام برزای را بسیار سختگیرانه گرفت و حامد شیری موفق شد از روی نقطه پنالتی دروازه مهرداد بشاگردی را باز کند و همه چیز را به تساوی بکشاند.

در نیمه دوم بازهم این تیم امیر قلعه‌نویی بود که برای رسیدن به گل دوم تلاش کرد. اخراج بهزاد داوودی در دقیقه ۷۵ کار را برای تیم مجید جلالی سخت‌تر کرد و نهایتا ارسال‌های زیاد گل‌گهری‌ها نتیجه داد و گادوین منشا، بازیکن تعویضی تیم میهمان با ضربه‌ سری تماشایی گل دوم و پیروزی بخش تیمش را وارد دروازه حسین خطیر کرد و به بدبیاری‌های خود پس از ۶ دیدار خاتمه داد و ۱۰ گله شد.

بازی در نهایت با برتری ۲ بر یک گل‌گهر به اتمام رسید و مجید جلالی در چهارمین بازی بازهم شکست خورد و نساجی برای دهمین دیدار متوالی در رسیدن به پیروزی ناکام ماند و با ۹ امتیاز در رده پانزدهم باقی ماند. گل‌گهر هم با ۲۲ امتیاز به رده پنجم جدول رده‌بندی صعود کرد.

ترکیب نساجی: حسین خطیر، حامد شیری، بهزاد داوودی، امیرمهدی جانملکی، مصطفی جوادیان، حسن نجفی، علی داوران، ایوب کلانتری، میلاد کمندانی، فرزاد زامهران، کریم اسلامی

ترکیب گل گهر: مهرداد بشاگردی، آرمین سهرابیان، علیرضا علیزاده، بهنام برزای، علی اصغر آشوری، رضا محمودآبادی، میلاد زکی پور، یونس شاکری، سعید صادقی، علیرضا آرتا، احمد زنده‌روح

پیروزی برابر نفت مسجد سلیمان

در اولین دیدار از هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان از ساعت ۱۵ در ورزشگاه شهید بهنام محمدی به قضاوت جواد رحیم زاده به مصاف آلومینیوم اراک رفت که این مسابقه در نهایت با برتری ۲ بر یک شاگردان رسول خطیبی خاتمه یافت.

در ابتدای بازی، ۲ تیم عملکرد پایاپایی را از خود به نمایش گذاشتند. در حالی که مسابقه در نیمه نخست با تساوی بدون گل در جریان بود، آلومینیوم دروازه تیم میزبان را باز کرد. در دقیقه ۴۳ تیم میهمان روی یک پرتاب بلند اوت صاحب موقعیت شد که در شلوغی محوطه جریمه مهدی حسینی گل اول بازی را به ثمر رساند تا نیمه نخست با برتری شاگردان رسول خطیبی خاتمه بیابد.

در دقایق ابتدایی نیمه دوم باز هم تیم آلومینیوم حریفش را غافلگیر کرد و در دقیقه ۴۸ در یک ضد حمله سرعتی، مهدی حسینی پس از پشت سر گذاشتن دروازه‌بان نفت دروازه تیم میزبان را برای دومین بار متوالی باز کرد.

در ادامه شاگردان مجتبی حسینی در حالی برای جبران نتیجه تلاش می‌کردند موفق شدند روی ارسال از نقطه کرنر و ضربه سر ساسان حسینی یکی از گل‌های خورده را جبران کنند.

پس از آن نیز تلاش تیم میزبان برای جبران نتیجه ثمری نداشت و این مسابقه با برتری ۲ بر یک شاگردان رسول خطیبی خاتمه یافت.

با این نتیجه آلومینیوم ۲۲ امتیازی شد و به رده ششم جدول رده بندی رسید. نفت مسجد سلیمان ۱۸ امتیازی هم در رده یازدهم جدول جای گرفت.

تیم فوتبال آلومینیوم اراک از ۴ بازی اخیر خود با ۳ بر و یک تساوی ۱۰ امتیاز کسب کرده است.

ترکیب نفت مسجد سلیمان:

فرهاد مجد، مجتبی مقتدایی، مصطفی ناییج‌پور، بهروز نوروزی فرد، سجاد جعفری، محمد بلبلی، محمدمهدی احمدی، محمد مهدی محبی، نیما انتظاری، میثم تهی‌دست و ساسان حسینی.

ترکیب آلومینیوم اراک:

حسین پورحمیدی، محمد ایران‌پوریان، رامتین سلیمان‌زاده، سید مهدی حسینی، مصطفی احمدی، امید سینک، شاهین توکلی، پوریا آریاکیا، امیرمحمد هوشمند، نیما درودی و میثم آقایی.

شهرخودرو در بحران

تیم فوتبال فولادخوزستان با برتری خانگی مقابل شهرخودرو به جمع مدعیان لیگ برتر بازگشت و شهر خودرو با این شکست در بحران قرار گرفت.

فولادخوزستان امروز در هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران، میزبان شهرخودرو بود که توانست به برتری دو بر صفر دست یابد.

در دقیقه ۱۶ پرتاب اوت بلند بازیکنان فولاد در محوطه جریمه در یک رفت و برگشت به «زبیر نیک‌نفس» رسید تا این بازیکن گل نخست را به زیبایی درون دروازه میهمان جای دهد.

عملکرد خوب شاگردان «جواد نکونام» ادامه یافت و در دقیقه ۲۵ «ساسان انصاری» زننده گل دوم فولاد لقب گرفت.

فولاد با این پیروزی با ۲۳ امتیاز در رتبه چهارم قرار گرفت و شهرخودرو هم که فصل سختی را با هدایت «سیدمهدی رحمتی» سپری می‌کند در امتیاز ۱۸ باقی ماند.

ترکیب فولاد

محسن فروزان، عارف آقاسی، موسی کولیبالی، صالح حردانی، وحید حیدریه، محمد آبشک، زبیر نیک‌نفس، آیاندا پاتوسی، فرشاد احمدزاده، ساسان انصاری و لوسیانو پریرا

ترکیب شهرخودرو

میلاد فراهانی، علی نعمتی، فرشاد فرجی، محمدعرفان معصومی، رضا یزداندوست، محمدعلی فرامرزی، اکبرصادقی، امیرحسین کریمی، حسین مهربان، رحمان جعفری، احمد الجبوری

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها