واشنگتن از دخالت در جنایات یمن تا طرح میانجی گری

واشنگتن از دخالت در جنایات یمن تا طرح میانجی گری
پنج‌شنبه 30 بهمن 1399 - 14:23

فعالان حقوقی معتقدند که واشنگتن به دنبال میانجی گری در بحران یمن است؛ در حالی که خود، عامل شروع تجاوز به این کشور است. هدف واشنگتن از این اقدام، شانه خالی کردن از مسئولیت قانونی این حمله و متهم کردن دیگران است.  

العالم - نظرکده

این فعالان معتقدند که خط مشی آمریکا تغییری نکرده است بلکه استراتژی و روش آن عوض شده است. این کشور دریافته است که گزینه نظامی بی فایده است و فقط فرصت بیشتری برای پیشروی ارتش و کمیته های مردمی یمن فراهم می کند. این حقیقت را در استان مأرب به وضوح دیدیم.

کارشناسان نظامی تأکید می کنند که جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا برای کسب پیروزی دست به فریب سیاسی زده است. آنها معتقدند که با وجود ادامه تجاوز و محاصره یمن، هیچ نوع عملیات سیاسی در این کشور به نتیجه نمی رسد.

از سوی دیگر کارشناسان روابط بین الملل معتقدند که دولت جدید آمریکا رویکردهای مثبتی را در قبال یمن در پیش گرفته است، اما این رویکرد جدید در عالم واقع هیچ تأثیری نداشته است. کما اینکه طرح ها و راه حل های سیاسی جدید، چیزی از بار مسئولیت این کشور در قبال جنایاتی که در یمن مرتکب شده است، نمی کاهد.

این کارشناسان بر این عقیده اند که مسئولیت اصلی دولت آمریکا در این جنایات با ارائه طرح ها و راه حل های سیاسی برای حل بحران یمن از بین نمی رود.

پربیننده ترین خبرها