هشدار شوراي هماهنگی امور انسانی یمن به ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش

هشدار شوراي هماهنگی امور انسانی یمن به ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش
پنج‌شنبه 30 بهمن 1399 - 22:55

شورای عالی هماهنگی مسائل انسانی و همکاری بین المللی یمن، تاکید کرد ائتلاف متجاوز و مزدورانش،مسئول هرگونه تعرض و آزار و اذیت شهروندان یمنی که از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند، هستند.

العالم- يمن

شورای عالی اداره هماهنگی مسائل انسانی و همکاری بین المللی یمن با صدور بیانیه ای از اقدام خود در کاهش تنش های میدانی در شهر مارب خبر داد که موجب آوارگی خانواده ها شده است.

این بیانیه نسبت به افزایش مهاجرت و مشکلات خانواده ها پس از اقدام ائتلاف متجاوز و مزدورانش در انتخاب غیر نظامیان به عنوان سپرهای انسانی به منظور توقف پیشروی ارتش و کمیته های مردمی یمن ابراز نگرانی کردند.

شورای عالی اداره هماهنگی مسائل انسانی و همکاری بین المللی یمن از جامعه بین الملل و سازمان های حقوق بشری خواست برای پایان دادن به اقدامات ائتلاف متجاوز و مزدورانش در دور کردن غیرنظامیان و آوارگان از تبعات درگیری ها و عدم استفاده از آنان به عنوان سپرهای انسانی و گشودن گذرگاههای ایمن برای خروجش امن آنها، میانجی گری کنند.

این شورا همه سازمان های بین المللی را به افزایش تلاش ها و همکاری با شورای عالی برای تامین نیازهای غذایی و اسکان شهروندان فرا خواند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها