جنگنده های روسیه ۲۱ داعشی را در سوریه کشتند

جنگنده های روسیه ۲۱ داعشی را در سوریه کشتند
شنبه 2 اسفند 1399 - 14:11

دیده بان موسوم به حقوق بشر سوریه از کشته شدن ۲۱ داعشی در سوریه در ۲۴ ساعت گذشته در پی بمباران مواضع این گروه از سوی جنگنده های روسی خبر داد.

العالم ـ سوریه

بنابر گزارش روز شنبه این دیده بان، جنگنده‌های روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۰ بار به پایگاههای داعش در سوریه حمله کردند، در این حملات که در مثلث حلب - حماه - الرقه و صحراهای دیرالزور و حمص انجام شد، آمار کشته‌های نیروهای تروریستی داعش به ۲۱ نفر افزایش یافت.

دیده بان موسوم به حقوق بشر سوریه تصریح کرد که روس‌ها با خطر بزرگ داعش مواجه شده‌اند و مجبورند دهها حمله نظامی را انجام دهند تا بتوانند برخی از نیروهای داعش که در مناطق وسیعی از بیابان‌های سوریه پراکنده شده‌اند را از بین ببرند.

بر اساس این گزارش ، گروه تروریستی داعش از ۲۴ مارس ۲۰۱۹ تاکنون یک هزار و ۳۲۳ نفر از نیروهای نظام سوریه و شبه نظامیان وفادار به آن‌ها از ملیت‌های مختلف را به قتل رسانده است و همه آن‌ها در جریان حملات، بمب گذاری‌ها و کمین‌های داعش در غرب فرات، صحرای دیر الزور، رقه، حمص و السویداء کشته شده‌اند.

دیده بان موسوم به حقوق بشر سوریه همچنین به کشته شدن چهار غیرنظامی شاغل در میادین گازی و ۱۱ چوپان، یک زن، یک دختر و ۲ مرد در پی حملات داعش اشاره کرد و افزود: طی این مدت ۷۵۴ نفر از نیروهای داعش در جریان حملات، بمباران و هدف قرار دادن آن‌ها توسط نیروهای دولت سوریه و نیروهای وفادار به آن کشته شده‌اند.

نگرانی‌ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با کمک همپیمانان منطقه‌ای این کشور در سایه تحرک‌های تازه و مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق، افزایش یافته است.

پربیننده ترین خبرها