جزئیات جدید و جنجال برانگیز درباره  دختر حاکم دبی

جزئیات جدید و جنجال برانگیز درباره  دختر حاکم دبی
يکشنبه 3 اسفند 1399 - 21:39

اخیرا جزئیات جدید و هیجان انگیزی درباره مساله ربودن لطیفه دختر محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی و بازداشت وی در شرایط نامشخص و مخفیانه منتشر شده .

العالم- امارات

شیخه لطیفه یکی از 25 پسر و دختر شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم امارت دبی است.

تینا جاوهانین دوست شیخه لطیفه چند ماه پس از ارتباط مخفیانه دیگر خبری از وی ندارد زیرا لطیفه که پس از تلاش برای فرار از دبی بازداشت شده بود، مدت زمانی طولانی با تینا در ارتباط بود اما این تماس ها ناگهانی قطع شد.

فرار و زندانی شدن

شیخه لطیفه آوریل 2018 برای آغاز زندگی جدیدی در خارج از دبی فرار کرد.

وی پیش از فرار با ضبط ویدئویی گفته بود اجازه رانندگی و سفر و خروج از دبی را نیز ندارد .

وی گفته بود از سال 2000 کشور را ترک نکرده ام .بارها برای تحصیل و کار خواستم اجازه سفر به من بدهند اما به من اجازه ندادند می خواهم این کشور را ترک کنم.

وی آن زمان با خوشبختی و خوش بینی گفته بود در آینده و پس از فرار از امارات نسبت به اینده خوش بین هستم نمی دانم صبحها که بیدار می شوم چه احساسی خواهم داشت.

گفتنی است شیخه لطیفه ممنوعیت استفاده از گذرنامه را داشته و تحت مراقبت بود ازاین رو با تینا تصمیم گرفتند از دبی به ساحل عمان بروند و قایق و جت اسکی کرایه کردند و شب هنگام توانستند سوار بر کشتی شوند که قرار بود آنان را به هند و از آنجا به امریکا برای درخواست پناهندگی سیاسی برساند .

4 مارس 2018 ، 8 ماه پس از دریانوردی و نزدیک شدن به سواحل هند، نیروهای ویژه هندی به کشتی قایق حمله کردند اما لطیفه و تینا در دستشویی پناه گرفتند اما به دلیل دشواری نفس کشیدن به عرشه کشتی آمده و بازداشت شدند لطیفه از قایق بیرون آورده می شود و تینا و کادر کشتی دوهفته در زندان امارات تحت مراقبت شدید قرار می گیرند .

داستان ویدئوی اخیر شیخه لطیفه

سه سال پس از بازداشت الشیخه که 35 سال دارد در گوشه ای از دستشویی پنهان شده بود با صدای ارامی صحبت می کرد.

وی در این ویدئو گفته بود:این ویدئو را در دستشویی ضبط می کنم زیرا این تنها اتاقی است که می توانم ان را قفل کنم من گروگانم و ازاد نیستم من در این زندان بازداشت هستم.

وی افزود من در ویلا هستم اما این ویلا به زندان تبدیل شده همه پنجره ها بسته است و 5پلیس در خارج و دو پلیس خانم داخل ویلا هستند حتی نمی توانم برای نفس کشیدن خارج شوم .

این ویلا در منطقه اعیانی و فقط چند متربا ساحل فاصله دارد .

وی در پایان ویدئو پرسیده بود:آیا من آزادم یا نه؟ همه دنیا می دانند من ازاد نیستم هر شخصی برایم اهمیت قائل است می داند من ازاد نیستم همه دنیا می داند.

واکنش های بین المللی و حقوقی

مدیر اجرایی سازمان دیده بان حقوق بشر در این خصوص گفت : نباید بگوییم این بازداشتگاه خوب است به خاطر اینکه ویلاست.

وی افزود: این زن در زندان انفرادی زندانی است این نوع زندان انفرادی نوعی شکنجه است به ویژه اگر برای مدتی طولانی ادامه داشته باشد.

دومینیک راب وزیر امور خارجه بریتانیا نیز نسبت به گزارش های مربوط به ربودن شاهزاده لطیفه دختر محمد بن راشد آل مکتوم دختر حاکم دبی ابراز نگرانی کرد.

راب گفت دولت بریتانیا از ویدئوی شاهزاده لطیفه نگران است و می خواهد نشانه ای از زنده بودن و سلامتی وی بیابد.

وی تاکید کرد : دیدن بخش هایی از این ویدئو تصاویر بسیار درناکی دارد که بسیار دشوار است بریتانیا از آن بیزار است و سازمان ملل این مساله را دنبال خواهد کرد و خواهان نشانه ای دال بر زنده بودن وی است.

کمیسریای عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز از امارات خواست دلایلی برای زنده بودن شیخه لطیفه دختر حاکم دبی پس از ضیط فیلم دردناک اخیر وی ارائه دهد.

سازمان دیده بان حقوق بشر سازمان ملل مه گذشته نیز گفت مقامات امارات باید به زودی محل لطیفه بن محمد آل مکتوم دختر حاکم دبی را اعلام کنند و وضعیت حقوقی وی را اعلام کنند در غیر این صورت پنهان کردن زوری به شمار می رود .

واکنش رسمی امارات

سفارت امارات در لندن، در اولین واکنش رسمی گفت : شیخه لطیفه در منزل تحت نظر است ومطبوعات، واقعیت را منعکس نمی کند.

وزارت خارجه امارت نیز با انتشار بیانیه سفارت اعلام کرد: " خانواده اش تاکید کردند وی در منزل با حمایت خانواده و پزشکان تحت نظراست وی رو به بهبود است و امیدواریم در زمان مناسب به زندگی طبیعی بازگردد."

فرار افراد مختلف از امارات

لطیفه تنها عضو خاندان حاکم نیست که در صدد فرار برآمد زیرا شمسه خواهر بزرگتر نیز سال 2002 فرار کرد. وی که تعطیلات با خانواده اش به بریتانیا رفته بود بود و بیش از یک ماه در شهر کامبریدج پنهان شد . درهمین حال شیخ محمد بن راشد آل مکتوم پدرش بدون اعلام داستان به پلیس بریتانیا عملیات جستجو را آغاز کرد و 4 نفر عرب به گفته شمسه به وکلایش ، وی را یافته و با هواپیمای مخصوص به دبی فرستادند.

مشهورترین داستان فرارمربوط به شاهزاده اردنی و ششمین همسر حاکم دبی شاهزاده هیا است که اوریل 2019 با دو فرزندش و از ترس جانش به بریتانیا فرار کرد.

ناکامی امارات در بهبود چهره مخدوش شده ی خود

امارات در دهه های اخیر در صدد بهبود چهره خود در جهان به ویژه در زمینه حقوق بشر و آزادی های شخصی بود اما فرارهای مکرر افراد خانواده حاکم دبی تاثیر منفی بر آوازه آنان داشت .زیرا بیشتر کسانی که به دبی سفر می کنند از حقایق این کشور بی خبر بوده د و فقط خورشید و دریا و بازارها را می بینند اگر سرنوشت دختر حاکم فقط به خاطر تمایل به آزادی زندان است چه رسد به سایر مردم این کشور؟

منبع: موقع الوقت

پربیننده ترین خبرها