چرا آمریکا و اروپا باید از سخنان رهبر معظم انقلاب بترسند؟

چرا آمریکا و اروپا باید از سخنان رهبر معظم انقلاب بترسند؟
سه شنبه 5 اسفند 1399 - 16:45

موضع جدید آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و محکوم کردن سخنان سه کشور اروپایی و آمریکا در برابر ایران و توصیف آن به سخنان طلبکارانه و مستکبرانه تاکیدی بر این نکته است که ایران در غنی سازی پیش خواهد رفت و شاید در صورت نیاز به 60 درصد رسیده و از 20 درصد بگذرد.

العالم - نظرکده

برخی ناظران معتقدند سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اساس منافع عمومی و حق ملی ایران است.

آنها گفتند مسئولان سیاسی پس از اینکه ایران در موضع رقیب امریکا و کشورهای اروپایی قرار داده شده ، باید به سخنان رهبر متعهد باشند زیر ا اگر به توافق هسته ای پاینبد نبوده و تحریم ایران را لغو نکنند ایران نیز میزان غنی سازی را افزایش خواهد داد و هیچ مانعی نمی تواند جلودار باشد.

ناظران تاکید کردند رهبر ایران ، مقامات ایران و آمریکا را در برابر دو گزینه؛ یا تعهد کامل به توافق هسته ای و لغو تحریم و یا بازبودن دست ایران در برنامه هسته ای قرار داده است .

در همین راستا کارشناسان روابط بین الملل سخنان رهبر انقلاب را دیپلماسی ایران در قبال دیپلماسی غرب و به ویژه کشورهای اروپایی امضا کننده توافق هسته ای با ایران دانستند.

آنها گفتند :معلوم است که نقش اروپا با امریکا به ویژه پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا یکسان نیست . دولت بریتانیا می خواهد جو بایدن رئیس جمهوری امریکا را برای توافق بزرگ اقتصادی که ترامپ به بوریس جانسون نخست وزیر برتیانیا وعده داده بود راضی کند از این رو لندن اماده موافقت با همه خواسته های واشنگتن در قبال ایران است.

ناظران افزودند:آمریکا به خوبی موضع جمهوری اسلامی ایران را می داند بلکه بدتر از آن جان کری وزیر امور خارجه اسبق آمریکا متهم به حفظ و ادامه رابطه با مقامات ایرانی بود و خواسته بود تا موضع خود را نسبت به ترامپ و سیاست هایش شدید کنند و به ملاقات با روحانی تمایل داشت.

این ناظران افزودند: همه می دانند ایران به دنبال چیست و همه چیز در توافق هسته ای مشخص است اما امریکا دو مشکل یا چالش دارد اول اینکه برخی از اعضای حزب جمهوری خواه و دموکرات در صدد مشکل تراشی برای بایدن رئیس جمهوری برای عدم بازگشت وی به توافق هسته ای هستند اما طرف دیگر می گوید نه ما خواهان بازگشت کامل بدان هستیم و بر اساس این شروط باید بدان بازگردیم .

آنها تاکید کردند:چالش دیگر نیز لابی صهیونیستی است که در صدد عدم بازگشت جو بایدن و کابینه اش به توافق هسته ای ایران است .زیرا جو بایدن تمایل دارد امروز و نه فردا به برجام بازگردد اما همواره با کشمکش ها و درگیری و فشار طرف است از اینرو یک گام به جلو و یک گام به عقب برمی دارد تا دولت آمریکا با این امر موافقت کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها