رییس پلیس پایتخت اعلام کرد:

دستگیری یک انتحاری در تهران

دستگیری یک انتحاری در تهران
چهارشنبه 6 اسفند 1399 - 09:31

رییس پلیس پایتخت از دستگیری یک خرابکار معاند با جلیقه انتحاری و انواع سلاح در یکی از عوارضی‌های تهران خبر داد.

العالم ـ ایران

سردار حسین رحیمی رییس پلیس پایتخت، رور چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی پلیس پایتخت گفت: در چند روز گذشته فردی خرابکار که از سوی معاندین هدایت شده و قصد خرابکاری در یکی و دو نقطه را داشت، با هوشیاری ماموران در یکی از عوارضی‌های تهران شناسایی و دستگیر شد.

رییس پلیس پایتخت تصریح کرد، این فرد سلاح، جلیقه انفجاری، موادمحترقه، ریموت و ... به همراه داشت و با نشان دادن بمبی که در زیر لباسش بود، مدام ماموران را تهدید می‌کرد اما ماموران پلیس و به خصوص ماموران یگان امداد با تیزهوشی این فرد را دستگیر کردند.

سردار رحیمی به شیوه دستگیری این فرد معاند و خرابکار اشاره کرد و گفت: عملیات دستگیری این فرد بین نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه طول کشید. در این عملیات یکی از سرگردهای ما خودش را به روی این فرد انداخت و همزمان نیز ماموران موفق شدند بمب همراه او را خنثی کنند.

رییس پلیس پایتخت رشادت این سرگرد نیروی انتظامی را تحسین و خاطرنشان کرد، مامور ما کاملا خودش را آماده شهادت کرده بود.

وی افزود: این فرد معاند خودرویی را از تهران دربست در اختیار گرفته و قصد خروج از پایتخت را داشت. راننده خودرو که توسط این تروریست با سلاح مورد تهدید قرار گرفته بود کمک ارزشمندی به پلیس و مأموران را متوجه این قضیه کرد.

رحیمی با بیان اینکه این تروریست از اتباع ایرانی است و در اختیار مقامات قضایی قرار گرفته، خاطرنشان کرد: این فرد با خود جلیقه، مواد آتش‌زا و خرج‌هایی به همراه داشت که اگر به هدف خرابکارانه خود می‌رسید، انفجار سنگینی رخ می‌داد و تخریب‌های زیادی ایجاد می کرد. همچنین پس از انجام مراحل چک و خنثی یک قبضه کلت با دو خشاب حاوی 30 تیر جنگی از وی کشف شد.

رئیس پلیس تهران با اشاره به بازداشت این تروریست در عوارضی تهران - قم افزود: تروریست مذکور مدتی بود که توسط معاندین جذب شده و روی وی کار شده بود و قصد داشت در یکی، دو مرکز در اطراف تهران خرابکاری کند.

پربیننده ترین خبرها