بلومبرگ: برای حضور در فهرست ثروتمندترین افراد جهان به چه سرمایه‌ای نیاز است؟

بلومبرگ: برای حضور در فهرست ثروتمندترین افراد جهان به چه سرمایه‌ای نیاز است؟
چهارشنبه 6 اسفند 1399 - 11:12

پیوستن به فهرست ثروتمندترین افراد جهان در کشورهای مختلف به سرمایه‌های متفاوتی نیازمند است.

العالم - آمریکا

به گزارش العالم به نقل از بلومبرگ، پیوستن به گروه موسوم به «ثروتمندانِ یک درصدی» جهان کار آسانی نیست. اما برای مثال، حضور در این فهرست در منطقه‌ای مانند موناکو دشوارتر است.

بنا بر پژوهش مرکز "Knight Frank", حضور در این فهرست در منطقه مدیترانه‌ای موناکو -- که تقریباً هیچ‌کس در آن مالیات نمی‌پردازد -- محتاج در اختیار داشتن حدود 8 میلیون دلار است.

سوئیس و آمریکا از این حیث در رده‌های دوم و سوم قرار دارند و برای حضور در جمع یک درصد از ثروتمندترین افراد در این کشورها باید به ترتیب 5.1 میلیون و 4.4 میلیون دلار سرمایه داشته باشید. در سنگاپور که در رده چهارم این جدول قرار دارد، 2.9 میلیون دلار سرمایه شما را از این مرز عبور می‌دهد.

این طبقه‌بندی همچنین بیانگر تأثیر پاندمی کووید-19 بر مناطق مختلف جهان است. برای مثال، در موناکو که در صدر این جدول قرار دارد، حضور در فهرست یک درصد از ثروتمندترین افراد در قیاس با کشور کنیا در انتهای فهرست، به حدود 400 برابر سرمایه نیاز دارد. بنا بر تخمین بانک جهانی، شیوع کووید-19 در کنیا بر تعداد افرادی که زیر خط فقر زندگی می‌کنند، 2 میلیون نفر افزوده است. این در حالی است که بر مبنای «شاخص میلیاردرهای بلومبرگ»، 500 نفر از ثروتمندترین افراد جهان سال گذشته 1.8 ترلیون دلار بر ثروت خود افزودند و «ایلان ماسک» و «جف بیزوس» -- دو سرمایه‌دار آمریکایی مشهور -- بیشترین افزایش سرمایه را از این حیث تجربه کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها