آغاز مراسم تشییع پیکر انیس نقاش

آغاز مراسم تشییع پیکر انیس نقاش
چهارشنبه 6 اسفند 1399 - 17:52

قرار است پیکر انیس نقاش در مقبره الحرج الجدیده در بیروت پایتخت لبنان به خاک سپرده شود.

العالم - لبنان

مراسم تشییع پیکر انیس نقاس مبارز و اندیشمند لبنانی آغاز شده است.

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در این مراسم سخنرانی کرد. سپس بر پیکر انیس نقاش نماز خوانده خواهد شد. تجمع بسیار زیادی از شخصیت‌های دیپلماتیک، شخصیت‌های سیاسی و حزبی و سفرای کشور‌های مختلف از جمله سفرای ایران، فلسطین، یمن وسوریه در این مراسم حضور پیدا کردند. همچنین تعدادی از نمایندگان احزاب و گردان‌های فلسطینی و لبنانی نیز در این مراسم حضور دارند.

انیس نقاش اندیشمند سرشناس و مبارز معروف لبنانی صبح دوشنبه گذشته در دمشق دار فانی را وداع گفت.

وی دو هفته پیش و پس از ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستانی در دمشق بستری شد.

انیس نقاش هم رزم شهید عماد مغنیه، از همان سنین جوانی به نیروهای مقاومت در لبنان پیوست و ۵۰ سال عمر خود را در مبارزه علیه اشغالگران صهیونیستی و استکبار ستیزی سپری کرد. وی که شاگرد شهید چمران در لبنان بود، عملیات متعددی را در شمال فلسطین اشغالی فرماندهی کرد. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هم انیس نقاش روابط همکاری تنگاتنگی با جوانان مبارز ایرانی که در لبنان و سوریه بودند، داشت.

در سال ۱۹۹۰ میلادی و در پی اعمال فشار رزمندگان مقاومت حزب الله، مرحوم انیس نقاش از زندان آزاد و در لبنان در کنار یاران قدیمی اش ایستاد. وی پس از آن تاریخ حضوری فعال و بی نظیر در رسانه ها و در دفاع از جهه مقاومت داشت و اندیشمند حکیم مقاومت لقب گرفت. انیس نقاش در تمام سالهای جنگ تروریستی در سوریه لحظه ای محور مقاومت را رها نکرد.

زنده یاد انیس نقاش که به یار دیرینه یاسر عرفات هم معروف بود، با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به پیروی از خط امام خمینی (ره) معروف شد و همواره می گفت کسی که مسلح به بصیرت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای باشد، هرگز درمانده نخواهد شد.

پربیننده ترین خبرها