الحوثی: یا صلح واقعی در یمن برقرار خواهد شد یا اینکه جنگ تا پیروزی ادامه خواهد داشت

الحوثی: یا صلح واقعی در یمن برقرار خواهد شد یا اینکه جنگ تا پیروزی ادامه خواهد داشت
جمعه 8 اسفند 1399 - 17:03

محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در تظاهرات بزرگ مردم این کشور در صنعا گفت:عربستان باید از مرزهای خودش دفاع کند نه اینکه به مأرب بیاید، چرا که مردم یمن در تمام صحنه ها حاضرند تا وفاداری خود به وطن، آرمان و خون شهدا را مورد تاکید قرار دهند.

العالم یمن

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در یمن، محمد علی الحوثی افزود: ما به دفاع از وطن و کرامتمان ادامه می دهیم و از مزدوران نمی ترسیم لذا از عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر می خواهیم برخی از شهروندانش را از استان مأرب یمن خارج کند.

وی گفت: عاملان تجاوز به کشور ما از قدرت های خارجی و مزدوران داخلی هستند که نماینده ملت ما نیستند. فرزندان پرافتخار مأرب در رویکردها و ارتباط خودشان با صنعا پایتخت یمن، صادق هستند.

الحوقی تصریح کرد ملت ما از زمان آغاز تجاوزگری تغییر نکرده است و به صبر و پایداری ادامه می دهد و این پاسخ کسانی است که به پایان صبر ملت ما امید بسته اند. آمارهایی که درباره تعداد ساکنان مأرب در نهادهای بین المللی مطرح می شود درست نیست و تنها هدف آن جمع آوری کمک است.

عضو شورای عالی سیاسی یمن افزود جنایت های دشمن صهیونیستی در فلسطین را محکوم می کنیم و کشورهای متجاوز را مسئول کشتارها و قحطی می دانیم که ملت یمن از آن رنج می برد. نماینده ویژه آمریکا تاکنون طرحی برای صلح در یمن ارائه نکرده است. یا صلح واقعی در یمن برقرار خواهد شد یا اینکه جنگ تا پیروزی ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت ملت ما در صحنه های مختلف به ایستادگی ادامه می دهد تا وفاداری به کشورشان را ثابت کنند. افسران اماراتی و سعودی و آمریکایی، مزدوران را هدایت می کنند تا در مسیر اشتباه کشته شوند. سعودیها باید از خودشان و در مرزهایشان دفاع کنند و نه اینکه به مأرب بیایند.

الحوثی همچنین گفت اگر جو بایدن (رئیس جمهور آمریکا) خواهان صلح است باید کارشناسانش که نبردها در مأرب را هدایت می کنند، از این منطقه خارج کند. ملت یمن با وجود تجاوزگری و محاصره در طول سال های گذشته، به استقامت ادامه داده است.

وی افزود انگلیسی ها باید تامین تسلیحات برای هواپیماهایی را که فرزندان ما در مأرب و در جبهه های مختلف هدف قرار می دهند،‌ متوقف کنند.

احمد عبدالله دارس وزیر نفت و معادن یمن نیز در این راهپیمایی گفت: کشورهای ائتلاف متجاوز به رهبری آمریکا و رژیم اسرائیل سالهاست که پلیدترین شیوه های قتل را علیه مردم یمن به کار می برند.

طه المتوکل وزیر بهداشت یمن نیز در این تظاهرات گفت: ما در کنار عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله می مانیم و در مسیر وی قدم بر می داریم، روزانه بیشتر از 300 کودک در یمن می میرند، بیشتر از هشت هزار زن در یمن به خاطر محاصره می میرند، پس کجاست قوانین دفاع از حقوق زن، این در حالی است که بخش بهداشت یمن شاهد بزرگترین تراژدی در تاریخ بشری است، آمریکا و همپیمانانش بزرگترین تراژدی تاریخ نوین را با قتل مردم یمن، ساختند.

وزیر بهداشت یمن افزود: در هر گفت و گو باید رفع محاصره مد نظر باشد چرا که این محاصره مردم یمن را نابود می کند، پیامدهای محاصره مردم یمن بدتر از حمله به این مردم با بمب و سلاحهای مرگبار است، به همین دلیل ما به سازمان ملل متحد و شورای امنیت تکیه نمی کنیم بلکه به خداوند متعال و مردم یمن اتکا می کنیم، به ویژه که دشمن اجازه ورود تجهیزات پزشکی و غیرپزشکی به یمن را نمی دهد.

المتوکل گفت: داعش همان آمریکاست و آمریکا همان داعش است، به همین دلیل ما تا آزادی تمام اراضی وطن، از رهبری مقاومت حمایت می کنیم.

مردم یمن امروز با برپایی راهپیمایی "محاصره ائتلاف متجاوز آمریکایی مردم یمن را به قتل می رساند"، ادامه محاصره و تجاوز به یمن در شش سال گذشته را محکوم کردند.

خبرنگار العالم تاکید کرد که هدف از این راهپیمایی، رساندن این پیام به جهانیان است که اراده مردم یمن هرگز نمی شکند.

وی ادامه داد که این راهپیمایی در حالی برگزار می شود که کشتیهای حاوی سوخت متعلق به مردم یمن هنوز در توقیف نیروهای متجاوز است.

پربیننده ترین خبرها