تلاش بیهوده بن سلمان برای انحراف افکار عمومی عربستان از گزارش آمریکا درباره قتل خاشقچی

تلاش بیهوده بن سلمان برای انحراف افکار عمومی عربستان از گزارش آمریکا درباره قتل خاشقچی
جمعه 8 اسفند 1399 - 19:20

کاربران سعودی و عرب، مطالبی درخصوص انتشار گزارش سیا درباره جنایت تکه تکه کردن جمال خاشقچی خبرنگار سعودی در کنسولگری کشورش در استانبول در سال 2018 و احتمال متهم شدن ولی عهد سعودی به  اجرای این جنایت منتشر کردند در حالی که بن سلمان پس از انجام عمل جراحی، با اعلام تصمیم ناگهانی آزاد بودن خدمت وظیفه برای دختران سعودی، مشغول انجام مانور داخلی است.

العالم - داغهای مجازی

کسانی که شاهد ویدئوی خروج بن سلمان از بیمارستان پس از عمل برداشتن آپاندیس و مانور دادن وی برای باز کردن درب اتوماتیک بیمارستان با دو دستش هستند این سوال را می پرسند، چرا بن سلمان، لباس سوپرمن را نپوشیده تا صحنه کامل شود؟!

بن سلمان در صدد تحریک احساسات مردم است زیرا وی علیرغم انجام عمل جراحی ، شرکت توسعه "السوده " را افتتاح کرد و تبلیغات زیادی نیز برای آن شد.

این در حالی است که برای مسابقه اسب دوانی بین المللی عربستان که یک هفته پیش با نظارت ولی عهد آغاز شده بود نیز تبلیغات گسترده ای شد.

بن سلمان در اوج انجام عمل جراحی، افتتاح شرکت توسعه و مسابقه اسب دوانی تصمیمی گرفت که افکار همه مردم عربستان را از گزارش کشتن خاشقچی منحرف کند.

وزارت دفاع عربستان اعلام کرد زنان سعودی نیز می توانند به خدمت نظام وظیفه بروند و به موجب این تصمیم ناگهانی بن سلمان، وزارت عربستان عملاً مسیر نظام وظیفه یکپارچه را در برابر زنان و مردان از درجه سرباز تا گروهبان هموار کرد که تصمیمی بی سابقه است زیرا زنان سعودی به موجب قوانین وهابی های آل سعود برای سالیان طولانی، محکوم بودند به گونه ای که این قوانین، رانندگی زنان را تخلف دانسته و حتی زندان نیز برای آن در نظر گرفته بود.

این تصمیم، بحث های زیادی در پایگاههای اجتماعی به وجود آورد. طرفداران این تصمیم، آن را راهی برای به کارگیری زنان سعودی بیکار می دانند زیرا جوانان سعودی در صورت نبود کار دولتی به ارتش ملحق می شوند.

کاربران شبکه های اجتماعی این سوال را مطرح کردند که آیا سربازان زن سعودی در جنگ یمن شرکت می کنند زیرا این کشور هنوز به تجاوز خود به این کشور همسایه ادامه می دهد و شدیدترین فاجعه انسانی را به وجود آورده است .

از سوی دیگر پایگاههای شبکه های اجتماعی شاهد حضور مخالفان این تصمیم نیز بود، کسانی که معتقدند زنان سعودی در انجام ماموریت های جنگی ناتوان و فقط مناسب کارهای منزل هستند. حتی برخی از آنان، از قبایل سعودی خواستند تا فتوایی برای ممانعت از این تصمیم صادر کنند و در برابر تصمیم ولی عهد سعودی ساکت ننشینند.

پربیننده ترین خبرها