منطق آمریکایی: کسی که با ماست "ملی‌گراست" و کسی که علیه ماست "مزدور ایران" است!

منطق آمریکایی: کسی که با ماست
شنبه 9 اسفند 1399 - 18:51

حزب‌الله حزبی لبنانی است که به دلیل محبوبیت گسترده مردمی، نمایندگانی در پارلمان و وزرایی در دولت دارد. الحشد الشعبی نیز نیروی نظامی است که با فتوای مرجعیت عالی‌قدر شیعیان عراق تشکیل شد و نمایندگانی در پارلمان دارد و از محبوبیت گسترده در عراق برخوردار است. انصارالله نیز جنبش ملی یمنی است که محبوبیتی گسترده و نمایندگانی در پارلمان دارد. حماس نیز گروهی فلسطینی است که محبوبیت بسیاری دارد و در انتخابات قانونگذاری سال 2006 پیروز شد.

العالم- کشکول

تمامی این جنبش‌های ملی برخاسته از دل جوامعی با ده‌ها میلیون شهروند است. این جنبش‌ها در منطق آمریکا "شبه‌نظامیان مزدور و وفادار به ایران" و حتی "گروه‌هایی تروریستی" هستند دلیل این تسمیه نیز معلوم است: این جنبش‌ها مخالف سلطه‌طلبی و استعمارگری آمریکا هستند و اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند. این منطق بیمارگونه، بی‌اعتنایی آشکار به مردمی است که آمریکا آنها را "گله‌هایی" می‌داند که باید همانطور که "چوپان" آمریکایی می‌خواهد حرکت کنند.

آمریکا در فهرست‌بندی این جنبش‌ها فقط به "تروریست، مزدور و وفادار به ایران" خواندن آنها بسنده نکرده بلکه دولت‌های متبوع این جنبش‌ها را برای بدنام ساختن جنبش‌ها تحریک و تشویق می‌کند و اگر این دولت‌ها خواسته آمریکا را رد کند تحریم خواهد شد.

آمریکا دیگر از فهرست‌بندی، جنگ روانی، محاصره و تحریم به مرحله استفاده از قدرت نظامی علیه این جنبش‌ها منتقل شده و آخرین اقدامش از این دست، حمله تروریستی‌اش به مواضع الحشد الشعبی در مرزهای مشترک سوریه و عراق است که به شهادت یکی از نیروهای الحشد و زخمی شدن 4 مبارز دیگر منجر شد. در حالی‌که این منطقه هدف قرار گرفته مانعی بزرگ در برابر نفوذ عناصر تروریستی داعش به عراق بود!!. بعد از این تجاوز مستقیم دولت تروریستی بایدن، رسانه‌های رژیم‌های مرتجع عربی نیز شهدا و مجروحان این جنایت را "شبه‌نظامیان وابسته به ایران" نامیدند!!.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها