سازمان ملل: با سرکوب‌های خونین در میانمار مقابله شود

سازمان ملل: با سرکوب‌های خونین در میانمار مقابله شود
دوشنبه 11 اسفند 1399 - 07:54

سازمان ملل خواستار واکنش جهانی به سرکوب خونین اعتراضات در میانمار شد.

العالم - آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، سازمان ملل متحد پس از سرکوب خونین اعتراضات روز یکشنبه مردم میانمار علیه کودتای نظامی این کشور خواستار واکنش جهانی شد.
پلیس میانمار در مقابله با اعتراضاتی که روز یکشنبه ۱۰ اسفند در نقاط مختلف این کشور درگرفت، بر روی معترضان آتش گشود که به کشته شدن ۱۸ نفر انجامید تا میانمار صحنه خونین‌ترین سرکوب طی چهار هفته‌ای که از کودتا در این کشور می‌گذرد، باشد.

جمعیت معترضان به ویژه در یانگون، بزرگ‌ترین شهر میانمار، هدف آتش نیروهای پلیس و گاز اشک‌آور قرار گرفتند. پیش از آن رسانه‌های دولتی میانمار هشدار داده بودند که با «معترضان آشوبگر» برخورد شدیدی خواهد شد.

اما آن‌چه در میانمار اتفاق افتاد، سازمان ملل را واداشت که از جامعه جهانی بخواهد دست به اقدام سریعی برای متوقف کردن سرکوب‌ها در این کشور بزند.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، گفت آنتونیو گوترش «از جامعه جهانی خواسته است که به طور متحد پیام واضحی به ارتش میانمار بفرستند مبنی بر این که باید مطابق آن‌چه وعده داده با برگزاری انتخابات و توقف سرکوب‌ها به خواست مردم این کشور احترام بگذارد».

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، نیز خشونت نیروهای امنیتی میانمار را محکوم کرد و آن را «تنفرانگیز» نامید.

ژنرال مین آئونگ هلینگ، رهبر کودتای میانمار، پیش‌تر گفته بود مقامات این کشور از قوه قهریه استفاده‌ای حداقلی می‌کنند. با این حال تاکنون دست‌کم ۲۱ نفر در جریان اعتراضات به کودتا در این کشور کشته شده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها