دو فرمانده نظامی جدید یمنی تحریم شده چه کسانی هستند؟

دو فرمانده نظامی جدید یمنی تحریم شده چه کسانی هستند؟
سه شنبه 12 اسفند 1399 - 20:54

درحالی که دولت بایدن انصارالله یمن را از لیست موسوم به تروریسم خارج کرد و اخرین اقدام دولت ترامپ در اخرین روزهای حکومتش را ناکام گذاشت اما همچنان نام برخی از رهبران انصارالله در لیست تروریسم امریکا قراردارد.

العالم _ یمن

مقام و مسئولیت دو فرد تحریم شده امروز منصور السعیدی و احمد علی الحمزی ذکر شده ویکی فرمانده نیروی دریایی ودیگری فرمانده نیروی هوایی انصارالله معرفی شده اند. این درحالی است که هیچ عکس یا تصویری از این دوفرد و یا نشانه و دلیلی که انطباق این اسامی با مسئولیت های یادشده را تایید و تصدیق کند ارائه نشده است.

بدیهی است که چنین امری دروهله اول حکایت ازضعف سیستم اطلاعاتی امریکا دارد ودرعین حال تیز بینی و ذکاوت نیروها و فرماندهان یمنی را نشان می دهد اگر چه هیچ کس در ذکاوت مبارزین یمنی تردیدی ندارد و بدیهی تر انکه تنها در سایه وجود چنین ذکاوتی امکان اداره 6 سال جنگ تحمیلی بر یمن میسور بوده است.

متعاقب اعلام این تحریم جدید رسانه های سعودی ان را در شمار مساعدت های امریکا به خود معرفی کردند و کوشیدند چنین القا کنند که ماشین جنگی انصارالله با این تحریم بویژه در عرصه موشک و پهباد و البته دریا آسیبی جدی متحمل شده است.

این درحالی است که اساسا نه این دو نفر و نه دیگر فرماندهان و رهبران انصارالله هیچ رفت و آمدی به امریکا ندارند و همچنین انصارالله بشکل سنتی درطول این 6 سال مورد با همه گونه بی مهری از سوی همه دول غربی مواجه بوده و در تلاشی هدفمند و البته ناکام کوشش شده است تا در انزوایی بین المللی قرارگیرد.

انچه مسلم است اینکه چنین اقداماتی ازسوی دولت بایدن با این هدف صورت میپذیرد که عبارات معمولا سنگین وعتابهایی که این روزها متوجه سعودی و به ویژه بن سلمان در پرونده خاشقچی می شود بگونه ای جبران شود و در عین حال این پیام به انصارالله داده شود که امریکا به شکلی ویژه در ماجرای جنگ در یمن سعودی را بر انصارالله و مردم یمن مرجح میدارد و بالاخره و در سایه آن فریبکاری رسوا و این جانبداری آشکار موانعی جدی در مقابل فتح مارب در یک گام و خارج کردن ابرومند سعودی از جنگ در گام نهایی توفیق حاصل کند. این یعنی انکه بایدن درخصوص یمن همان راهی را می رود که ترامپ می رفت با این تفاوت که یکی می خواست مردم یمن را دار بزند و این دیگری درصدد خفه کردن تدریجی و آرام آنان است!

پربیننده ترین خبرها