آمریکا در صدد بسیج اروپایی ها برای مقابله جدی با روسیه

آمریکا در صدد بسیج اروپایی ها برای مقابله جدی با روسیه
شنبه 16 اسفند 1399 - 09:06

به نظر می رسد توافق غیر علنی آمریکا و اروپا در خاک سوریه و عراق در قالب طرح گسترده تحریم‌های شتابزده واشنگتن علیه روسیه و مقامات روسی، آغاز درگیری جدی آمریکا و اروپا علیه روسیه باشد.

العالم - كشكول

کاملاً مشخص است بر عکس دولت قبلی آمریکا که معتقد بود درگیری اروپا و روسیه ناشی از الحاق جزیره کریمه به روسیه ارتباط مستقیمی به ایالات متحده ندارد، اما دولت جو بایدن شتابان برای مقابله با روسیه در چندین نقطه زمین گام بر می‌دارد.

به نظر می رسد دولت جدید آمریکا، بسیج نظامی شتابزده ای برای مقابله با روسیه در عراق و سوریه از سویی و تضمین "بقای ابدی" در عراق را از سوی دیگر به بهانه مضحک مبارزه با تروریسم انتخاب کرده است. این در حالی است که دنیا هنوز سخنان ترامپ را مبنی بر نقش آمریکا در دوره اوباما در ایجاد داعش از یاد نبرده است.

آمریکا این بار نه به تنهایی بلکه با همکاری اروپایی ها برای مقابله با روسیه آماده شده است. از همین رو مسئولین پیشین و کنونی روسیه تحریم شدند و اعضای ناتو در عراق با افزایش 8 برابری از 500 نفر به 4000 نفر رسیدند.

بدین ترتیب بزرگترین پایگاه نظامی غیرقانونی در شرق سوریه داخل روستای عین دیوار در ریف الحسکه ایجاد و تجهیز این پایگاه به سامانه های دفاع هوایی شکل گرفت. این بار نیروهای حاضر در این پایگاه از چندین کشور بودند که این مساله خود به معنای انتقال بخش مهمی از مقابله غرب با روسیه، به خاک سوریه است.

از سوی دیگر به معنای توسعه طلبی امریکا در منطقه اما این بار با همراهی اروپایی هاست . این اقدامات و موضع گیری های نظامی جدید نه فقط برای تقویت مواضع بلکه در قالب طرحی کامل برای منطقه است و البته بعید نیست به منظور نابود کردن محور مقاومت باشد که به خوبی در سوء استفاده دولت بایدن از بمباران فرودگاه اربیل و بهانه جویی برای هدف قرار دادن الحشد الشعبی در مرزهای عراق و سوریه بروز کرد زیرا آنها حتی به خود زحمت معرفی عوامل بمباران را ندادند بلکه شتابزده به بمباران الحشد روی آورند زیرا از ابتدا نیز به دنبال آن بوده و بخشی از طرح منطقه ای این کشور بود.

غربی ها در سوریه علیه روسیه و محور مقاومت و پایگاههای مردمی مقاومت در کشورهای منطقه فعالیت می کنند. هیات هماهنگی سوریه و روسیه برای بازگشت آوارگان سوریه نیز روز گذشته تاکید کرد: نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا به حمایت تسلیحاتی و مالی از تروریست ها ادامه می دهند و در صدد اعمال فشار اقتصادی بر مردم سوریه هستند در حالی که همچنان به جای مبارزه با تروریسم ادعایی خود، به غارت ثروت های ملی کشور ادامه می دهد.

موضوع اجتناب ناپذیر این است که حضور غیر قانونی نیروهای کشورهای غربی و فعالیت های اشان برای تضعیف ثبات خاک سوریه ، در گسترش جنایت و بحرانی شدن وضعیت اقتصادی سوریه و سراسر منطقه نقش دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها