افتتاح نخستین هتل فضایی جهان در سال 2027

افتتاح نخستین هتل فضایی جهان در سال 2027
شنبه 16 اسفند 1399 - 11:29

ساخت اولین هتل فضایی جهان در سال 2026 آغاز خواهد شد و یک سال بعد نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

العالم - جهان

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از سی‌ان‌ان، ساخت نخستین هتل فضایی جهان در مدار نزدیک زمین در سال 2026 آغاز می‌شود. این هتل به رستوران و سینما، اسپا و اتاق برای ۴۰۰ میهمان مجهز خواهد بود.

شرکت «اوربیتال اسمبلی کورپوریشن» (OAC) یک ابر شرکت فضایی قرار است ساخت این هتل را در سال 2026 آغاز کند؛ این هتل که «ویاژر استیشن» (ایستگاه مسافر) نام دارد، قرار است در سال 2027 افتتاح شود.

زیربنای این هتل در مدار اطراف زمین ساخته خواهد شد. ویاژر استیشن به شکل یک دایره بزرگ خواهد بود که می چرخد و گرانشی مصنوعی تولید می‌کند که مشابه گرانش روی سطح ماه خواهد بود. این هتل فضایی ویژگی‌هایی از جمله رستوران های مختلف، سینما، اسپا و غیره دارد که در کشتی ‌های تفریحی نیز دیده می‌شود.

این هتل همچنین به کپسول‌ هایی مجهز خواهد بود که به بخش بیرونی حلقه چرخنده متصل می شود و احتمالاً برخی از آنها برای انجام تحقیقات فضایی به ناسا و سازمان فضایی اروپا فروخته می ‌شوند.

هنوز جزئیاتی در مورد هزینه ساخت این هتل و یا هزینه یک شب اقامت در آن اعلام نشده است. شرکت اوربیتال اسمبلی کورپوریشن ادعا می‌کند استفاده از موشک‌ های چندبار مصرف مانند «فالکون ۹» شرکت فضایی اسپیس ایکس، هزینه ‌های ساخت آن را کاهش می‌ دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها