ادامه تظاهرات ضد نتانیاهو برای سی و هفتمین هفته متوالی

ادامه تظاهرات ضد نتانیاهو برای سی و هفتمین هفته متوالی
يکشنبه 17 اسفند 1399 - 20:03

تظاهرات صهیونیست‌ها در مخالفت با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سی و هفتمین هفته ادامه دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

تظاهرات صهیونیست‌ها در مخالفت با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سی و هفتمین هفته مقابل خانه وی و دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ میلادی ادامه دارد. تظاهرکنندگان خواستار کناره گیری نتانیاهو از قدرت و شتاب در محاکمه وی به اتهام فساد و رشوه هستند.

خبرنگار العالم در گزارشی از قدس اشغالی گفت: تظاهرات اسرائیلی‌ها با شعار «نه عقب نشینی می‌کنیم نه تسلیم می‌شویم» برای سی و هفتمین هفته دیروز و دیشب هم ادامه داشت و تظاهرکنندگان خواستار آن هستند که نتانیاهو از شرکت در انتخابات آینده پارلمانی در ماه مارس کنونی محروم شود و به اتهام فساد و شکست در مدیریت بحران کرونا که به افزایش بی سابقه بیکاری در اسرائیل منجر شده است محاکمه شود.

راسم عیدات تحلیلگر سیاسی گفت: معتقدم برگزاری چنین تظاهراتی و گسترش آن به رسیدن به اهدافش و خلاصی از دست نتانیاهو کمک خواهد کرد و پایان نتانیاهو نیز رفتن به زندان و گذراندن چند سال از عمرش در زندان خواهد بود همچنانکه ایهود اولمرت نخست وزیر سابق دچار چنین سرنوشتی شد.

خبرنگار افزود: تظاهرکنندگان، میدان‌های عمومی و مراکز شهر‌ها را پر و برخی از آنان در برابر مقر رسمی نتانیاهو در قدس اشغالی و مقر ویژه وی در قیساریا تجمع کرده بودند. این تجمع با وجود استقرار گسترده پلیس و تلاشهایش برای سرکوب تظاهرکنندگان به دستور شخص نتانیاهو، برگزار شده بود. نتانیاهو به شدت در تلاش است از محاکمه به هر قیمتی شده فرار کند.

ادامه تظاهرات ضد نتانیاهو
عیدات گفت: افزایش تظاهرات و شرکت کنندگان در آن با توجه به تغییرات سیاسی و امنیتی و اختلافات بین احزاب مختلف به خصوص بین حزب‌های نتانیاهو و گانتس، مفید است و شاید به شتاب در سقوط نتانیاهو منجر شود.
سیاست نتانیاهو در نادیده انگاری تظاهرات و شکست در مهار یا سرکوب آن و حتی سلب مشروعیت از این تظاهرات بی فایده بوده است، زیرا تظاهرکنندگان شعار ادامه تظاهرات تا خلاصی از دست نتانیاهو را سر می‌دهند.
خبرنگار العالم در پایان گفت تظاهرکنندگان می‌گویند ‌ای نتانیاهو تو باید از این خانه خارج و به خاطر مسائل مرتبط با فساد محاکمه شوی و ما به این تحرکات تا تحقق این هدف ادامه خواهیم داد. این حرف تظاهرکنندگان است.

پربیننده ترین خبرها