از عملیات موازنه بازدارندگی ششم یمنی ها تا اعتراف سعودی ها به اخلال در آرامکو و فرودگاه جده + فیلم

دوشنبه 18 اسفند 1399 - 10:03

عمق خاک عربستان تا محدوده مرزهای شرقی این کشور آماج موشک های بالستیک و حمله پهپادهای یمنی قرار گرفته است.

العالم - یمن

ارتش یمن در قالب عملیات موازنه بازدارندگی ششم، تأسیسات حساس و مرکز نظامی در عربستان را هدف قرار داد.

14 فروند پهپاد و 8 فروند موشک بالستیک یمنی شرکت آرامکو در بندر رأس تنوره و چندین هدف نظامی را در منطقه الدمام در هم کوبیدند.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: " نیروی موشکی و نیروی هوایی پهپاد یمن دست به عملیات گسترده ای در عمق خاک عربستان زدند. در این عملیات 14 فروند پهپاد و 8 فروند موشک بالستیک، شرکت آرامکو در بندر رأس التنوره و برخی اهداف نظامی در منطقه الدمام را در قالب عملیات موازنه بازدارندگی ششم در هم کوبیدند".

السریع گفت که در این حمله از 10 فروند پهپاد صماد 3 و موشک ذوالفقار استفاده شده است. همچنین برخی مواضع نظامی دیگر در عسیر و جیزان با 4 فروند پهپاد قاصف کا2 و 7 موشک بدر هدف قرار گرفته و خسارت های سنگینی به آنها وارد شد.

رسانه های رسمی عربستان به نقل از یک مقام مسئول در وزارت انرژی این کشور ضمن اعتراف به وقوع حمله به آرامکو و بندر رأس التنوره – که یکی از بزرگترین بنادر نفتی جهان است – گفت این حمله به وسیه پهپاد صورت گرفته است.

وی اذعان کرد که در این حمله خسارت هایی به انبارهای بندر در منطقه الشرقیه وارد شده است.

بلافاصله پس از وقوع این حمله سفارت آمریکا در ریاض به اتباع خود هشدار داده و از آنها خواسته است که تدابیر حفاظتی را در نظر بگیرند.

به گفته هواپیمایی بین المللی به دلیل حمله های هوایی مکرر به عربستان، ناوبری هوایی این کشور مختل شده است و ده ها پرواز داخلی و بین المللی دچار اختلال شده اند.

پربیننده ترین خبرها