وقتی سعودی ها از صبر تاکتیکی سخن می گویند!

وقتی سعودی ها از صبر تاکتیکی سخن می گویند!
سه شنبه 19 اسفند 1399 - 18:52

گفته می شود وزارت دفاع سعودی متجاوز به یمن، در گفت وگو با شبکه سعودی العربیه تهدید کرده که ضربات دردناکی به ارتش یمن و کمیته های مردمی وارد خواهد کرد زیرا به شکل ملموسی حملات شدیدی با پهپادها، موشک های بالستیک و قایق های بمب گذاری شده به عربستان داشته اند  این در حالی است که آمریکا نیز اعلام کرده این حملات به سعودی قابل قبول نبوده و خطرناک است.

العالمدرگوشی

تهدید شامگاه دوشنبه عربستان متجاوز به یمن همسایه جنوبی اش مبنی بر حمله وحشیانه به نیروهای یمن و کمیته های مردمی؛ بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و مورد حمایت امریکا نیز بوده این در حالی است که امریکا حملات دفاعی یمن به عربستان را غیر قابل قبول و خطرناک دانسته گویی تجاوز سعودی آمریکایی و ائتلاف متجاوز عربی به یمن، تفریحی در سواحل دریای سرخ بوده که گل و ریحان میان مردم یمن پخش می کرده اند در حالی که زیرساخت های این کشور را تخریب و از چهار جهت آن را محاصره کرده اند تا این کشور را به اطاعت امریکا وادارند.

تجاوز سعودی آمریکایی به یمن از مارس 2015 تا کنون صدها هزار شهید و زخمی و تخریب گسترده ای در زیرساخت ها و فروپاشی نظام اقتصادی ، بهداشتی، خدمات حیاتی و گسترش وحشتناک بیماری ها در مناطق مختلف یمن بر جای گذاشته است.

"ترکی المالکی " سخنگوی وزارت دفاع عربستان و ائتلاف متجاوز نیز روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه العربیه گفت : کشورش در برابر حملات پهپادها و موشک های بالستیکی و قایق های بمب گذاری شده، برخورد بسیار بی نظیری در تاریخ نظامی داشته است .

وی ادعا کرد تمام تلاشها نیز برای حفظ امنیت و ثبات عربستان و حفاظت از شهروندان سعودی و افراد مقیم در این کشور است و ادعا کرده عربستان در این جنگ سلاح ممنوعی استفاده نکرده و به غیر نظامیان، مدارس، جشن ها، منازل ،خیابان ها حمله نکرده در حالی که از ابزار جهنمی غرب برای هدف قرار دادن غیر نظامیان یمن مدد جسته است.

وی ادعا کرد عربستان در عملیات خود به قوانین بین المللی پایبند بوده و دارای صبری تاکتیکی و استراتژیکی است و حملات دردناکی به ارتش یمن و کمیته های مردمی خواهد کرد.

صبر تاکتیکی و راهبردی عربستان

عربستان به دنبال اعلام اجرای حمله تهاجمی گسترده و مشترک ارتش یمن و کمیته های مردمی با 14 پهپاد و 8 موشک بالستیک به قلب عربستان از صبر تاکتیکی سخن گفته این صبر تاکتیکی با عقب نشینی های تاکتیتکی همراه شده که عربستان پیشتر بدان افتخار می کرد که در واقع روشهای رسانه ای شکست خورده ای برای اطمینان بخشیدن به مردم و جلب رضایت آنان پس از شکست های پی در پی متجاوزان است که روز به روز طعم آن را می چشند در حالی که خود آغازگر حمله و تجاوز به یمن بوده اند.

عربستان ! برای تو زشت است که به حملات آینده و پایگاه های نظامی و تاسیسات حیاتی راهبردی خود می بالی در حالی که با موشک های بالستیک،پهپادها و قایق های بمب گذاری شده تحت فشاری و تو خودت 6 سال پیش آغازگر حمله به همسایه ات بودی در حالی که همه گناهش این بود که می خواست خود را از چنگ افرادسلطه جوی بین المللی و همسایه های بد اجراکننده دستورات خارجی رها کند .

عربستان کشور شکست خورده نظامی، تاکنون قدرت ویژه نیروهای یمنی در توسعه توان تسلیحاتی در شرایط سخت با امکانات محدود و علیرغم روبرو شدن با سلاح های کشنده وارداتی حتی از رژیم صهیونیستی را درک نکرده و به تخریب ساختارها و وارد آوردن تلفات مادی و بشری به یمنی ها اکتفا نکرده بلکه هم چنان به گریه و اشک ریختن و شکایت و گستاخی به کمیسر حقوق بشر می پردازد به گونه ای که " عبدالعزیز الواصل " نماینده دائمی خود در سازمان ملل را با پیامی مبنی بر آخرین تحولات مربوط به حملات ارتش یمن و کمیته های مردمی را به کمیسریای عالی حقوق بشر اعزام کرده است .

ادعاهای پوچ امریکا

از جمله اظهارات آمریکا حامی رهبران کشور متجاوز به یمن، درباره محکوم کردن حملات اخیر یمن این بود که حملات اخیر به عربستان، غیر نظامیان را به خطر می اندازد و انصارالله و کمیته های مردمی بیش از دیگران به انجام این حملات به تاسیسات مهم و پایگاههای نظامی سعودی ، تمایل دارد.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه امریکا نیز روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی با تجاوز توصیف کردن حملات نیروهای یمنی گفت : انصارالله باید این حملات دفاعی را پایان دهد و برای ورود به فرایند سیاسی و آغاز مذاکره برای برقراری صلح در یمن ابراز امادگی کند که این خود بیانگر بحرانی بودن وضعیت نظامی اقتصادی و سیاسی عربستان پس از 6 سال است که در برابر دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین امریکا و دخترش ایوانکا قدرت نمایی کرد همین مساله احساسات بن سلمان را برانگیخت تا آستین بالا بزند و از مطیع کردن یمن در برابر امریکا سخن بگوید.

چرا عربستان امریکا برای مارب اشک تمساح می ریزند؟

سخن از تحولات یمن، بحث جبهه ملتهب مارب که نزدیک به آزاد شدن از چنگال متجاوزان و طمعکاران منطقه ای و بین الملی است ،را به دنبال می کشد و همین مساله عربستان را به کمک خواهی از سازمان های بین المللی واداشته تا از این وضعیت رهایشان کند .مارب هم اکنون در آستانه آزادی ابدی از چنگ اشغالگران سعودی و اماراتی و آمریکا است درست مانند دیگر مناطق یمن که توسط نیروهای یمنی و کمیته های مردمی آزادشد.

جبهه مارب دارای وضعیت ویژه ای است زیرا از سوی ائتلاف متجاوز سعودی صهیونیستی امریکایی برای اهداف محض نظامی و تسلط بر صنعا پایتخت یمن ایجاد شد و محلی برای عملیات و حملات نظامی و تروریستی بود.

جبهه مارب یکی از مهم ترین جبهه ها در جنگ متجاوزانه یمن است و در سالهای گذشته تاکنون محل درگیری نیروهای بیگانه اشغالگر و محلی برای بسیج همه نیروها و سازمانهای تروریستی القاعده و داعش است و همه افراد مسلح فراری از جبهه ها و درگیریها، بدانجا فرار می کنند.از اینرو آزاد سازی آن ضربه کاری برای همه تلاشهای بن سلمان و امریکا ورژیم صهیونیستی در 6 سال گذشته است.

شکست پادگان های مارب

خبرهایی درباره سقوط پایگاههای مارب یکی پس از دیگری به دنبال حملات ارتش یمن و کمیته های مردمی در دو جبهه غرب و شمال غربی این شهر از اطراف شهر اسداس تا مرکز بخش رغوان و وادی نخلا تا پایگاههای اطراف الطلعه الحمرا شرق صرواح به گوش می رسد.

نیروهای صنعا چندین روستا را ازاد کردند و توانستند طی 24 ساعت گذشته بر چندین پایگاه نظامی تسلط یابند که بیانگر میزان توان نظامی ارتش و کمیته های مردمی است که توانستند موانع جغرافیایی را پشت سر گذاشته و پیروزی هایی در جبهه های صحرایی که به روی جنگنده های متجاوز سعودی اماراتی در جبهه رغوان و العلم در شمال استان باز بود، رقم بزنند.

پربیننده ترین خبرها