ژنرال مکنزی خطاب به بن سلمان: از من انتظار بیشتری نداشته باش!

ژنرال مکنزی خطاب به بن سلمان: از من انتظار بیشتری نداشته باش!
چهارشنبه 20 اسفند 1399 - 16:48

ژنرال مکنزی فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا اخیرا گفت که کشورش کمکهای زیادی به عربستان سعودی برای دفاع از خود در برابر حملات نیروهای مسلح یمن اعطا کرده است.  

العالم – درگوشی

کارشناسان معتقدند که اظهارات مکنزی باعث ناامیدی ولیعهد سعودی شده چرا که این مقام آمریکایی، این بار یمنی ها را تهدید نکرد و درباره اعزام نیروهای آمریکایی و ارسال رادار و پدافند موشکی به عربستان سعودی به ویژه پس از حمله مقاومت یمن به صنایع نفت ظهران و راس تنوره، حرفی نزد.

سخنان مکنزی پس از آن بیان شد که ناتوانی تسلیحاتی آمریکایی در زمینه رهگیری و انهدام موشکهای بالستیک و پهبادهای بمب گذاری شده یمنی که علیه عربستان سعودی استفاده می شود، ثابت شده است، در حالی که ریاض برای خرید آن یک تریلیون دلار هزینه کرده که 400 میلیارد دلار آن در زمان ترامپ خریداری شده است.

سخنان مکنزی پس از آن بیان شد که هزاران نیروی آمریکایی همراه با انواع تسلیحات، ناوهای هواپیمابر، رادار و پدافند هوایی نتوانستند کوچکترین کاری برای مقابله با حملات نیروهای مسلح یمن به عربستان سعودی و حفاظت از مرزهای جنوبی و حتی کاخهای پادشاه، ولیعهد و شاهزادگان این کشور انجام دهند.

گویا مکنزی خواست به بن سلمان بفهماند که ما هر چه سلاح و نیرو داشتیم در اختیارت قرار دادیم و دیگر نمی توانیم موازنه جنگ یمن را به نفعت تغییردهیم پس بیشتر از این از ما انتظار نداشته باش، لذا فقط یک راه داری و آن خروج از یمن است.

اما مشخص است که بن سلمان منظور مکنزی را نفهمیده چرا که به جای خروج از یمن، راهی ترکیه شد تا از اردوغان برای تحقق اهدافش در یمن کمک بخواهد، اهدافی که بن سلمان حتی وقتی از حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی برخوردار بود، نتوانست آن را محقق کند، پس قاطعانه می توان گفت، جنگی که بن سلمان با آن حیات سیاسی اش را آغاز کرد، به این حیات پایان خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها