یمن در آستانه بدترین فاجعه انسانی

یمن در آستانه بدترین فاجعه انسانی
شنبه 23 اسفند 1399 - 17:49

کاربران یمنی به گزارش های بین المللی درباره بدترین بحران انسانی در یمن به سبب نبود سوخت در مناطق محاصره شده واکنش نشان دادند.

العالم ـ یمن

کاربران با اشاره به جنایت های آل سعود و آمریکا علیه ملت یمن، تاکید کردند که کشتی های سوخت از ورود به بندر حدیده منع شده اند، چنانکه یک لیتر سوخت هم از دو ماه پیش وارد منطقه نشده است.

فعالان با بیان اینکه ماموریت نهادهای بین المللی محدود به رصد کردن قحطی شده است، توضیح داد که توقیف کشتی های سوخت علت قحطی در یمن است.

کاربران به اظهارات مدیر برنامه جهانی غذا اشاره کردند که هشدار داده بود اگر به پول و سخت در یمن دست نیابیم شاهد بدترین قحطی خواهیم بود.

برخی فعالان نیز هشدار دادند که یمن با بدترین بحران انسانی در جهان روبروست. 16 میلیون نفر در وضعیت اضطراری بسر می برند و 5 میلیون نفر در آستانه قحطی قرار دارند.

کاربران دیگری نیز تاکید کردند که گزارش سازمان ملل به یک فاجعه ناعادلانه در یمن که بدترین بحران انسانی در جهان است، اشاره دارد؛ این بحران به زندگی 110 هزار نفر پایان داد و 5 میلیون نفر دیگر در آستانه قحطی هستند و 50 هزار یمنی نیز تا حد مرگ از گرسنگی رنج می کشند؛ اما لندن و واشنگتن که در این جنگ دست دارند باید هرچه سریعتر عقب نشینی کنند.

برخی فعالان به گزارش شبکه سی سی ان آمریکا درخصوص اوضاع مناطق بحرانی اشاره کرده و تاکید کردند که این شبکه اذعان کرد که محاصره عربستان بر شدت قحطی افزود.

کاربران هشدار دادند که کودکان یمن به سبب محاصره عربستان و امارات از شدت گرسنگی جان خود را از دست خواهند داد.

فعالان خاطرنشان کردند که آمریکا آنهایی که از خود دفاع می کنند، محکوم می کند و جنایتکار را بیگناه می داند.

برخی کاربران نیز تصاویر و ویدئوهایی از صف های طولانی خودروها برای تهیه سوخت را منتشر کردند. آنها توضیح دادند که این بزرگترین گواه بر آنکه اظهارات امریکایی ها درباره توقف جنگ علیه یمن هیچ اعتباری ندارد و به دور از صحت است. کسی که یمن را محاصره کرده، درواقع آمریکایی ها هستند.

استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل روز گذشته از نبود سوخت در مناطق محاصره شده یمن خبر داد و تاکید کرد که از ابتدای جنگ تاکنون این نخستین بار است که سوخت در یمن به صفر می رسد. دوجاریک تصریح کرد که عربستان و متحدانش از ورود سوخت تجاری از طریق بندر حدیده جلوگیری می کنند. بحران سوخت سبب شد تا قیمت سوخت در برخی مناطق سه برابر شود. این مساله طبیعتا به افزایش قیمت مواد عذایی و آب و دیگر کالاها منجر می شود. 20.7 میلیون نفر در یمن به کمک های انساندوستانه نیاز دارند و بسیاری از آنها نیز در آستانه قحطی هستند. در واقع این افراد بهای سنگین جنگ را می پردازند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها