با خبرنگاران العالم؛

دلایل ازسرگیری تظاهرات در نجف اشرف+ ویدیو

دوشنبه 25 اسفند 1399 - 10:41

اعتراضات مردمی در استان‌های الفرات الاوسط( فرات میانه) عراق و به‌ویژه در استان نجف اشرف ازسرگرفته شده و طی آن، ده‌ها شهروند خواستار استعفای استاندار شده‌اند.

العالم- عراق

این تظاهرات بعد از آن آغاز شد که "لؤی الیاسری" استاندار نجف در تعدادی از پرونده‌های فساد و عدم ارائه خدمات متهم شناخته شده است. این تظاهرات‌ به درگیری‌های خونین میان معترضانی که تلاش می‌کردند وارد ساختمات دولت محلی شوند و نیروهای امنیتی منجر شد که در نتیجه آن، شماری از طرفین زخمی شدند.

یکی از تظاهرات‌کنندگان به خبرنگار العالم گفت: "این تظاهرات در اعتراض به عدم وجود خدمات درمانی و امنیت در استان برگزار می‌شود."

معترض دیگری نیز خاطرنشان کرد: "درگیری‌هایی میان تظاهرات‌کنندگان و نیروهای ضد شورش به وقوع پیوست؛ اتفاقی که هیچ‌یک از ما آن را نمی‌خواهیم؛ ما همگی برادر هستیم و اشتباه بزرگی صورت گرفت و وظیفه دولت مرکزی است که وضعیت را پیگیری کند و به اراده معترضان احترام بگذارد و مطالبات‌شان را سریع‌تر پاسخ دهد."

استان بابل نیز روز گذشته شاهد تظاهرات مشابهی بود. معترضان با تجمع در زیر پل الثوره خواستار برکناری "حسن مندیل" استاندار بابل شدند. آنها تهدید کردند که در صورت عدم پاسخگویی به مطالبات‌شان، لاستیک خودروها را آتش می زنند و خیابان‌ها را مسدود خواهند کرد.

دولت محلی در نجف اشرف یک گروه سیاسی- بدون ذکر هویتش- را متهم کرده که تلاش می‌کند با بستن جاده‌ها، آتش زدن لاستیک‌ها، هدف قرار دادن نیروهای امنیتی و یورش به مقر برخی ساختمان‌های دولتی در این استان، هرج و مرج و آشوب ایجاد کند، که در واقع، این گروه این اقدامات خرابکارانه را با هدف تاثیر گذاشتن بر روند انتخابات آتی صورت می‌دهد.

ناظران معتقدند، تشدید بحران در برخی استان‌های عراق از جمله استان‌های نجف اشرف و بابل در نتیجه شکست دولت در ایجاد راهکارهای ریشه‌ای و حل مشکلات به‌ویژه در عرصه اقتصاد، بهداشت و سیاست است که این کشور از آنها رنج می‌برد.

پربیننده ترین خبرها