گسترش تظاهرات اعتراضی در استان‌های جنوبی و شرقی یمن

دوشنبه 25 اسفند 1399 - 17:18

در پی وخیم شدن اوضاع معیشتی شهروندان و ناتوانی دولت مستعفی منصور هادی در ارائه خدمات اساسی در استان‌های جنوبی و شرقی یمن، تظاهرات‌های اعتراضی در این مناطق گسترش یافته است.

العالم- یمن

به گزارش العالم، از اواسط ماه مارس جاری تظاهرات‌های مختلف و پراکنده‌ای در برخی شهرهای استان عدن در اعتراض به قطع آب و برق برگزار می‌شود که دامنه این تظاهرات اوایل هفته گذشته به تمامی بخش‌های عدن، پایتخت خودخوانده دولت عبد ربه منصور هادی و همچنین استان‌های أبین و لحج و استان شرقی حضرموت کشیده است.

تظاهرات‌کنندگان نه تنها به قطع مداوم آب و برق و تامین مشتقات نفتی اعتراض دارند بلکه شعارهایی را نیز در محکومیت کاهش ارزش پول ملی و گرانی کالاها و نحوه خدمات‌رسانی در بخش‌های مختلف سر می‌دهند.

ارزش ریال یمن طی چند روز گذشته به شدت کاهش یافته و هر دلار با 900 ریال معامله می‌شود که همین امر باعث افزایش قیمت کالاهای اساسی مردم شده است.

همزمان با گسترش دامنه این تظاهرات و تأکید معترضان به خروج ائتلاف عربی، و کناره‌گیری دولت منصور هادی و نیز شورای انتقالی، نیروهای امنیتی از گلوله برای متفرق ساختن معترضان استفاده کردند.

از سوی دیگر، شهر "سیئون" بزرگ‌ترین شهر استان حضرموت، صبح امروز- دوشنبه- شاهد نافرمانی مدنی در بخش‌های خصوصی و دولتی بود و تظاهرات‌های اعتراضی نیز با مشارکت گروه‌های ذی‌نفوذ ملی در وادی حضرموت برگزار شد. طبق گفته برخی از شاهدان عینی، در جریان این درگیری‌ها دو معترض از جمله یک معلم زخمی شدند.

منابع محلی اعلام کردند که نیروهای امنیتی، معترضان را که درصدد یورش به ساختمان دولتی در شهر سیئون بودند، متفرق ساختند. به گفته همین منابع، معترضان خشمگین جاده‌های منتهی به این ساختمان را مسدود کرده‌اند.

شهرهای وادی حضرموت هر از گاهی شاهد وخامت اوضاع در بخش خدمات‌رسانی و نیز نبود امنیت و افزایش قتل و تجاوز است.

اهالی شهر المکلا نیز طی تظاهرات‌هایی را به صورت هفتگی برگزار می‌کنند و طی آن، خواستار بهبود خدمات‌رسانی، پرداخت دستمزدها و بازگشایی فرودگاه "الریان" هستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها