طرح خرابکارنه کشورهای غربی در سوریه به روایت روسیه

طرح خرابکارنه کشورهای غربی در سوریه به روایت روسیه
سه شنبه 26 اسفند 1399 - 11:12

نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل با اشاره به نیاز شدید مردم سوریه به کمک های بین المللی گفت: برخی کشورها از التهابات مارس 2011 سوریه برای بحرانی کردن وضعیت کشور سوء استفاده کردند.

العالم - سوريه

واسیلی نبنزیا در جلسه توجیهی شورای امنیت درباره سوریه گفت : برخی گروه های مسلح غیر قانونی و برخی گروههای بین المللی از این مساله برای توسعه طلبی استفاده کردند.

وی بار دیگر درخواست کشورش مبنی بر ترک همه نیروهای بیگانه که مورد استقبال دمشق قرار نگرفته اند، از سوریه را مطرح کرد.

از سوی دیگر آمریکا و 4 کشور اروپایی هم پیمانش، با صدور بیانیه مشترکی به مناسبت دهمین سالروز بحران سوریه اعلام کردند، انتخابات ریاست جمهوری که قرار است امسال برگزار شود را به رسمیت نمی شناسد.

در بیانیه مشترک انتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، دومینیک راب وزیر خارجه انگلستان ،هایکو ماس وزیر خارجه آلمان ، جان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه و اویجی دی مایو وزیر خارجه ایتالیا آمده :" انتخابات ریاست جمهوری امسال آزاد و سالم نیست و نباید به انجام اقدامی بین المللی برای عادی سازی با نظام سوریه باشد."

گیرپدرسون فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه نیز بر ضرورت ادامه مسیر سیاسی برای حل و فصل بحران سوریه که موجب وحدت اراضی و ثبات آن می شود ، تاکید کرد.

گفتنی است مردم سوریه علاوه بر تحمل تحریم های آمریکا از جمله قانون سزار که مستقیم بر زندگی شهروندان سوریه و لقمه نانشان تاثیر گذاشته ، مورد تحریم کشورهای اروپایی نیز قرار دارند.

این در حالی است که کشورهای غربی از اقدامات جنایتکارانه تروریست ها چشم پوشی می کنند و درخواست های سوریه برای مجازات کشورهایی که تروریست ها را تجهیز کرده و اموزش می دهند و انتقال آنان را به داخل خاک سوریه را تسهیل می کنند ،نادیده می گیرند.

کمی پیش نیز یک منبع رسمی وزارت خارجه و مهاجرت سوریه تاکید کرد اتحادیه اروپایی با حمایت از انواع تروریسم و انجام تروریسم اقتصادی مسئول خونریزی در سوریه و مشکلات معیشتی است بنابراین حق ندارد تظاهر کند به سوری ها توجه دارد زیرا تا زمانی که اسیر شیوه های شکست خورده خود است ، شایسته ایفای هیچ نقش مثبتی نیست .

این منبع در پاسخ به بیانیه پیشین اتحادیه اروپا درباره سوریه گفت : اتحادیه اروپا بیانیه ای پر از اشتباه و ادعای خلاف واقع درباره سوریه را صادر کرد که تاکیدی بر ادامه سیاست های خصمانه این سازمان در برابر سوریه است .

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها