نخست وزیر هادی و وزرایش به دریا زدند  

سه شنبه 26 اسفند 1399 - 18:42

عدن اشغالی شاهد تحولات بسیار سریعی از سوی متجاوزان بود که حمله تظاهرکنندگان به قصر معاشیق مقر دولت مستعفی هادی درشهر عدن اشغالی برای درخواست ارائه خدمات و پرداخت حقوق و دستمزد نمونه ان بود.

العالم- یمن

برخی منابع داخلی نیز از فرار معین عبدالملک رئیس دولت هادی و وزرایش از کاخ خبر داده و پایگاههای اجتماعی نیز صحنه هایی از فرار رئیس دولت و وزرا به دریا و سوارشدن بر قایق های کوچک منتشر کردند.

برخی منابع افزودند وزرا دولت مستعفی هادی پس از هجوم معترضان به ساختمان‌هایشان هنوز در محل سکونت خود در کاخ در محاصره بودند.

به موجب برخی منابع اطلاع رسانی عدن، در جنوب یمن که شورای انتقالی جنوبی مورد حمایت امارات بر آن تسلط دارد تظاهراتی بامداد در میدان بانک های بکریتر آغاز و سپس به کاخ معاشیق کشیده شد.

دو مسئول محلی نیز گفتند معین عبدالملک نخست وزیر و برخی از اعضای دولت که مورد تایید محافل بین المللی است لحظه رسیدن تظاهرکنندگان در داخل ساختمان بودند .

تظاهرکنندگان خواهان توقف سقوط پول محلی و پرداخت دستمزدها و ارائه خدمات شدند که دولت مزدوران وابسته به متجاوزان و اشغالگران باعث آن شده بودند

مناطق اشغالی از سقوط شدید و بی سابقه ریال رنج می برد به گونه ای که به دلیل سیاست های متجاوزان و مزدورانی که بدون پشتوانه پول، هر دلار 915ریال شده و بر زندگی شهروندان تاثیر گذاشته است

این در حالی است که جنوب یمن در هفته های گذشته شاهد تظاهرات مردمی در عدن و المکلا در اعتراض به بحرانی بودن وضعیت معیشتی بود.

که آخرین مورد نیز نافرماندی مدنی گسترده شهر سیئون بزرگترین شهروادی حضرموت در شرق یمن بود زیرا این شهر شاهد اعتراض مردم خشمگین به بحرانی شدن وضعیت اقتصادی و ناکامی گروههای متجاوزان در ارائه خدمات به شهروندان بود.

تظاهرکنندگان در این اعتراض ها شعارهایی در مخالفت با دولت مستعفی هادی و شورای انتقالی و ائتلاف سعودی اماراتی سر دادند و این ائتلاف را مسئول فروپاشی وضعیت اقتصادی دانسته و خواهان خروج وی از یمن شدند.

پربیننده ترین خبرها