نیروهای یمنی در آستانه آزادسازی منطقه راهبردی صرواح/ ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به غرب مارب رسیدند

نیروهای یمنی در آستانه آزادسازی منطقه راهبردی صرواح/ ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به غرب مارب رسیدند
جمعه 29 اسفند 1399 - 15:07

به رغم فشارهای فزاینده جامعه جهانی به صنعا برای متوقف کردن پیشروی نیروهایش به سمت شهر مأرب و ارسال گسترده تجهیزات و نیرو توسط ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی به مأرب، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در آستانه آزادی منطقه راهبردی صرواح قرار دارند.

العالم- یمن

به گزارش العالم به نقل از الاخبار، به رغم حمایت‌های مالی و تسلیحاتی ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی از نیروهای دولت مستعفی "عبد ربه منصور هادی" در جبهه‌های مأرب، خطوط دفاعی این نیروهای مزدور در غرب مأرب یکی پس از دیگری به کنترل ارتش یمن و کمیته‌های مردمی درمی‌آید و این نیروها موفق شدند در جبهه‌های "المشجع" و شرق "الکساره" پیشروی مهمی به دست آورند و کنترل چند موضع نظامی را به دست بگیرند.

با وجود پوشش هوایی گسترده ائتلاف در المشجع، ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین موفق شدند منطقه "الملبوده" در شمال منطقه "العطیف" را آزاد کنند.

در سایه پیشروی‌های گسترده نیروهای یمنی، حاشیه مانور نیروهای دولت مستعفی یمن که از سوی عربستان حمایت می شود، کاهش یافته است؛ زیرا نیروهای یمنی 17 مقر نظامی را از اشغال مزدوران سعودی خارج کردند که برخی از آنها از موقعیت استراتژیکی برخوردارند.

نیروهای یمنی کنترل ارتفاعاتی را در دست گرفته‌اند که به وسیله آن، از نظر آتشباری بر منطقه "ایدات الراء" مسلط شده و حلقه محاصره "الطلعه الحمراء" را تنگ‌تر کرده‌اند. این منطقه، آخرین منطقه راهبردی مزدوران سعوی در اطراف مأرب است.

منابع وابسته به قبایل مأرب اعلام کردند، در پی پیشروی نیروهای یمنی، روحیه مزدوران سعودی به شدت تضعیف شده است. این در حالی است که صدها عنصر سلفی و وابسته به گروه تروریستی القاعده در جبهه المشجع، برای کمک به نیروهای منصور هادی گسیل شده‌اند.

به گفته منابع مذکور، آزادی مناطق ملبوده و "العطیف" در شرق صرواح بستر آزادسازی کامل جبهه المشجع را فراهم کرد. آزادی مناطق اطراف "الطلعه الحمراء" در شرق صرواح نیز، آزادی این منطقه را قریب‌الوقوع کرده است.

پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی در غرب مأرب، حاشیه عملیاتی گسترده‌ای برای حرکت این نیروها به سمت گذرگاه غربی این شهر ایجاد کرده است؛ زیرا با آزادی کامل مناطق الطلعه الحمراء، "تبه ماهر"، "تبّة السلفیین" و "تبّة المصاریة"، جنگ به مناطق غربی مأرب منتقل می‌شود.

پربیننده ترین خبرها