یک روز پس از نشست صلح در مسکو؛

اسلام آباد و کابل آخرین تحولات روند صلح افغانستان را بررسی کردند

اسلام آباد و کابل آخرین تحولات روند صلح افغانستان را بررسی کردند
جمعه 29 اسفند 1399 - 20:39

وزیر امور خارجه پاکستان یک روز پس از برگزاری نشست صلح افغانستان به میزبانی روسیه، طی تماس تلفنی با همتای افغانستانی خود ضمن بررسی آخرین تحولات پیرامون صلح این کشور، تاکید کرد: اسلام‌آباد از هیچ تلاشی برای تداوم تسهیل زمینه حل و فصل سیاسی بحران افغانستان دریغ نخواهد کرد.

العالم - آسیا

«شاه محمود قریشی» روز جمعه با «محمد حنیف اتمر» وزیر امورخارجه افغانستان تلفنی گفت‌وگو کرد و دو طرف فرا رسیدن بهار و جشن نوروز را به یکدیگر تبریک گفتند.

وزارت امورخارجه پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در این تماس تلفنی در مورد موضوعات مورد علاقه متقابل از جمله روابط دو جانبه پاکستان و افغانستان و آخرین وضعیت روند صلح تبادل نظر شد.

وزیر امورخارجه پاکستان با تکرار حمایت مداوم کشورش از روند صلح افغانستان تأکید کرد: مذاکرات داخلی افغانستان فرصتی تاریخی را برای دستیابی به یک توافق سیاسی گسترده و فراگیر این کشور فراهم کرده است.

وی از طرف‌های افغان خواست تا برای هدف مشترک یک افغانستان با ثبات و صلح سازنده کار کنند. وی تاکید کرد، با آگاهی از چالش‌ها و موانع موجود در این راه و صبر، استقامت و پایداری می‌توان بر آنها غلبه کرد.

قریشی بر عزم پاکستان برای تسهیل همه تلاش‌ها برای حل و فصل سیاسی بحران افغانستان تاکید کرد و در این زمینه همچنین خواستار هوشیاری در برابر نقش "خرابکارانه" مخالفان صلح شد.

وزیر امورخارجه پاکستان از حنیف اتمر همتای افغانستانی خود برای سفر به اسلام‌آباد در اولین فرصت دعوت کرد.

نشست یک‌ روزه صلح افغانستان روز گذشته (پنجشنبه) با حضور هیاتی متشکل از مقام‌های دولتی و چهره‌های سیاسی افغانستان، نمایندگانی از گروه طالبان و کشورهای آمریکا، پاکستان، چین، روسیه و قطر در مسکو برگزار شد و با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

موضوع اصلی رایزنی‌های نشست مسکو بررسی نتایج مذاکرات بین افغانی در دوحه بود که تقریباً یک سال است در جریان است‌، اما هنوز هیچ نتیجه قابل توجهی نداشته است.

دیدار هیات های مذاکره کننده افغانستان و طالبان امروز (جمعه) پشت درهای بسته انجام شد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها