گزارش های حیله گرانه گزارشگر بعثی علیه عراقیان

گزارش های حیله گرانه گزارشگر بعثی علیه عراقیان
شنبه 30 اسفند 1399 - 21:54

در آن زمان که رژیم فاشیست بعث عراق جان مردم این کشور را می گرفت و به محض بر زبان آوردن کلمه یا جمله ای علیه صدام، بت ستمگر عراق و دو پسرش عدی و قصی و اعضای خانواده نامبارک او زبان، گوش و بینی آنها را می برید، سؤدد الصالحی روزنامه نگار بعثی معروف به سعاد الصالحی قلم خود را در خدمت صدام و رژیم بعث جنایتکار قرار داده بود.

العالم - کشکول

وی در سیاه ترین سال هایی که بر عراقیان گذشت، به عنوان دبیر در بخش تحقیقات هفته نامه "نبض الشباب" در الناصریه مشغول به کار بود. او جایزه بهترین نویسنده تحقیقات عراق را از سندیکای روزنامه نگاران عراقی زیرنظر رژیم صدام دریافت کرد.

پس از سقوط صدام در سال 2003، این زن بعثی با وجود خدماتی که به رژیم بعث ارزانی داشته بود و درواقع خود جزئی از آن بود، هیچ آسیبی ندید. عراقی ها به خوبی می دانند که در زمان صدام و حزب فاشیستی او، یک شهروند عراقی عادی تا وقتی وفاداری خود را به این حزب ثابت نمی کرد، نمی توانست حتی به عنوان معلم مدرسه ابتدایی مشغول به کار شود. ابزارهای اثبات نیز متفاوت بودند. هرچه کار مورد نظر مهم تر بود این ابزارها نیز بی رحمانه تر می شد. مثل کار در روزنامه های رژیم بعث که روزنامه نگار را موظف می کرد تا گزارش هایی علیه انسان های بی گناه بنویسد و بسیاری از آنها را با این گزارش های دروغ به کام مرگ بفرستد.

سعاد الصالحی بعد از خدماتی که به رژیم بعث تا آخرین سال وجودش ارزانی داشته بود، توسط رسانه های عربستانی جذب شد. آنها کینه او را نسبت به نظام جدید عراق دریافته بودند لذا این فرصت را به او دادند که در دفتر بغداد روزنامه عربستانی "الحیاة" که دفتر مرکزی آن در لندن واقع بود، مشغول به کار شود.

الصالحی بین سال‌های 2003 تا 2008 به عنوان خبرنگار سیاسی و امنیتی این روزنامه مشغول به کار شد و تعداد زیادی گزارش از خود منتشر کرد. تمامی این گزارش ها در راستای حمله به نظام جدید بود..

وی این شیوه را حتی پس از منتقل شدن به تارنمای "میدل ایست آی" بریتانیایی و این بار با کینه بزرگ تر ادامه داد.

پس از به وجود آمدن الحشدالشعبی از دل فتوای تاریخی آیت الله سیستانی هنگامی که لشکر سیاه داعش بعثی به عراق حمله کرد، سعاد الصالحی آرزوی خود و یتیمان صدام برای احیای رژیم بعث را بر باد رفته دید. لذا تمام توان خود را برای نوشتن گزارش های حیله گرانه و جعلی علیه عراقیان به کار بست. اما این بار علیه حشد الشعبی، نیرویی که آرزوهای اتحاد آمریکا، اسرائیل و اعراب صهیونیست و اذناب قومیتی شان از داعش و بعث گرفته تا جوکری ها را نابود کرد.

امروز همه شبکه های ماهواره ای و تارنماهای عربی حمایت شده با دلارهای نفتی و گازی دولت های عرب صهیونیستی، "اطلاعاتی" از تارنمای بریتانیایی "میدل ایست" نقل کردند که ادعا می کند " 4 دستگاه اطلاعاتی ایرانی در عراق در رقابت با یکدیگر دستورات متناقضی را ارائه می دهند که منجر به ایجاد اختلاف میان متحدان ایران در عراق شده است"!

اما بعد از خواندن گزارش، متوجه می شویم که منبع این اطلاعاتِ به اصطلاح سری و مهم، همان سعاد الصالحی بعثی، گزارشگر این رسانه در عراق است. خواننده برای پی بردن به بی ارزشی این گزارش و نویسنده آن نیازی به هوش و ذکاوت زیادی ندارد. این گزارش برای تمام عراقیانی که در سایه سیاه بعث زندگی کرده اند، تداعی کننده گزارش هایی است که وابستگان صدام و رژیمش علیه همه کسانی می نوشتند که به زعم آنها طرفدار بعث نبودند یا بی طرف بودند.

این گزارش با زبان احمقانه ای نوشته شده که از خط اول نیز آشکار است. هدف گزارش، توهین به الحشدالشعبی و اکثر مردم عراق است که با حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق مخالفند. در این گزارش همچنین با نشان دادن ایران به عنوان تحریک کننده نیروهای مقاومت عراق علیه اشغالگری آمریکا، سعی بر تعرض به روابط تاریخی عمیق ایران و عراق شده است. گویا مردم عراق برای تحرک علیه حضور غیر قانونی آمریکا که 18 سال است در کشورشان ویرانی به بار آورده، به اجازه دیگران نیاز دارند!

گزارش بعثی احمقانه ای که به قلم یک بعثی با سابقه در تارنمای بریتانیایی منتشر شده، نمی تواند قانون مصوب مجلس نمایندگان عراق را که حکومت را ملزم به اخراج نیروهای آمریکایی کرده بود، کوچک شمارد. آن هم پس از جنایتی که آمریکا در حق دو فرمانده شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان صالح آنها مرتکب شدند. این جنایت تلاشی بود برای ایجاد فتنه و شکاف میان مردم عراق و برادران دینی، تاریخی و جغرافیایی آنها در ایران که سرنوشتشان به هم گره خورده است.

امروز یتیمان صدام دیگر نمی توانند خود را پشت تابلوهای عریض و طویل روزنامه ها، شبکه ها و تارنماهای اعراب صهیونیست پنهان کنند تا بدن عراق را با زهر خود آلوده سازند. هرجا بروند عراق آنها را پیدا می کند و نه تنها خودشان بلکه اربابان رسانه ای شان را هم رسوا خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها