یمن: ائتلاف سعودی بیش یک میلیارد دلار به بخش مخابرات خسارت زده است

یمن: ائتلاف سعودی بیش یک میلیارد دلار به بخش مخابرات خسارت زده است
پنج‌شنبه 5 فروردين 1400 - 00:57

وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات یمن اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار به بخش ارتباطات یمن خسارت وارد کرده است.

العالم-یمن

این وزارتخانه روز چهارشنبه افزود: ائتلاف متجاوزان ازسرگیری خدمات رسانی به بیش از ۸۷ شهر و روستا را به شکست کشانده و باعث محرومیت بیش از یک میلیون شهروند از این خدمات شده است.

وزارت ارتباطات یمن ادامه داد: دشمن همچنین مانع استفاده این وزارتخانه از کابل های اینترنتی دریایی شده است و همچنان از بکارگیری کابل دریایی عدن-جیبوتی وکابل (AAE_۱)، جلوگیری می کند.

وزارتخانه یمنی به خسارت های ناشی از حملات اشاره و افزود که بخش مخابرات، خسارت های مادی و انسانی زیادی متحمل شده و انجام بیش از ۲۴۰۹ حمله هوایی، خسارت های زیادی به تاسیسات و برج های مخابراتی ودفاتر پست وارد کرده است.

بر اساس این گزارش، دشمن تاکنون ۱۰۴۱مرکز مخابرات و پست را هدف قرار داده که باعث تخریب کامل ۳۲ درصد و تخریب جزئی ۲۳ درصد از زیرساخت ها شده است. تجاوز نظامی همچنین موجب بسته شدن ۷۷۴ مرکز خدمات رسانی در استان ها شده و در این بین ۶۰ کارمند این بخش نیز به شهادت رسیده اند.

وزارت ارتباطات یمن همچنین یادآورشد که خسارت مادی به بخش مخابرات و پست بیش از یک میلیارد و۴۰۰ میلیون دلار برآورد می شود که معادل بیش از سه تریلیون ریال یمنی است.

این وزارتخانه اعلام کرد که ائتلاف متجاوزان مسئول قانونی و اخلاقی در برابر تمامی جنایات وارده به این بخش و پیامدهای ناشی از آن است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در یک قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها