آیا اسرائیل توان نابود کردن تاسیسات هسته‌ای ایران را دارد؟

آیا اسرائیل توان نابود کردن تاسیسات هسته‌ای ایران را دارد؟
شنبه 7 فروردين 1400 - 18:15

"طال کالمن" از فرماندهان ارشد رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه عبری‌زبان "اسرائیل الیوم" مدعی شد که اسرائیل" توان نابود کردن کامل برنامه هسته‌ای ایران را دارد" و این رژیم "تاکنون موفق شده مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود" و اسرائیل "امیدوار است نظام ایران در سایه تحریم‌هایی که دولت دونالد ترامپ وضع کرد، کاملا فرو پاشد".

العالم- درگوشی

در این گفت‌وگوی کالمن، یک اعتراف صریح و دو دروغ آشکار وجود دارد؛ اعتراف به اینکه رژیم اسرائیل "به فروپاشی نظام ایران در سایه تحریم‌هایی که دولت سابق آمریکا وضع کرده، امیدوار بود"؛ امیدی که نشات گرفته از محاسبات غلط و البته بر پایه "اطلاعات" غلطی است که توسط مزدورانش، مانند گروهک تروریستی منافقین، به برخی از آنها دست یافته است.

دونالد ترامپ رفت و احتمال قوی وجود دارد که نتانیاهو و همچنین بن‌سلمان نیز بروند در حالی‌که جمهوری اسلامی همچنان پابرجا و استوار است و حتی توافقنامه‌هایی صدها میلیارد دلاری با قدرتمندترین اقتصادهای دنیا امضا کرده از جمله سند راهبردی با چین که به شکلی قاطع، مرگ سیاست "فشار حداکثری" آمریکا علیه ایران را مورد تایید قرار می‌دهد.

اما دو دروغ آشکار در اظهارات کالمن این است: نخست "اسرائیل مانع از دستیابی ایران به بمب اتمی شده است"؛ بمب اتمی که این صهیونیستی از آن دم می‌زند ایران هرگز به دلایلی دینی، اخلاقی و انسانی درباره آن فکر نکرده و نخواهد کرد. قدر مسلم آن است که غرب به‌ویژه آمریکا می‌دانند که دروغ "سلاح اتمی" بهانه‌ای برای تشدید فشارها علیه ملت ایران و باز نگه‌داشتن آن از نهضت علمی و نیز ساقط کردن الگوی موفقی است که جمهوری اسلامی ایران به ملت‌های عربی و اسلامی و آزادیخواهان جهان داده است تا استقلال، حاکمیت و کرامت ملی خودشان را حفظ کنند.

دومین و بزرگترین دروغ در اظهارات این مقام اسرائیلی این است که گفته "اسرائیل قدرت نابود کردن کامل برنامه هسته‌ای ایران را دارد". این دروغی است که بیشتر مقامات در فلسطین اشغالی و به‌ویژه فرماندهان نظامی و امنیتی‌اش آن را رد می‌کنند. اگر این رژیم غاصب توان نابود کردن تاسیسات هسته‌ای ایران را داشت مطمئنا لحظه‌ای برای این کار درنگ نمی‌کرد. ترس این رژیم از اجرای تهدیدهایش علیه ایران به دلیل قوانین بین‌المللی، سازمان ملل و شورای امنیت نیست بلکه این موارد هیچ جایگاهی در "قاموس اسرائیلی" ندارد بلکه تمام ترس آن به دلیل واکنش ایران است که پایان عمر این رژیم منحوس را رقم خواهد زد.

پربیننده ترین خبرها