کره شمالی محور مذاکرات آمریکا، ژاپن و کره جنوبی

کره شمالی محور مذاکرات آمریکا، ژاپن و کره جنوبی
شنبه 14 فروردين 1400 - 09:06

آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در بیانیه مشترک پس از دیدار سه جانبه، نگرانی خود را از برنامه اتمی و موشکی کره شمالی ابراز و بر خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره تاکید کردند.

العالم - آسیا

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، شیگرو کیتامورا دبیرکل امنیت ملی ژاپن، سو هون مدیر دفتر امنیت ملی کره جنوبی در روز جمعه در آکادمی نیروی دریایی آمریکا درباره مرور سیاست کره شمالی آمریکا رایزنی کردند.

آنها همچنین درباره موضوعات نگرانی مشترک شامل امنیت هند-پاسفیک تبادل نظر کردند. مشاوران امنیت ملی بار دیگر تعهد پایدارشان را در همکاری برای حفاظت و پیشرفت اهداف مشترک امنیتی تاکید کردند.

مشاوران امنیت ملی این سه کشور، نگرانی خودشان را درباره برنامه‌های اتمی و موشک‌های بالستیک کره شمالی به اشتراک گذاشتند و بر تعهدشان در توجه و حل این موضوعات از طریق همکاری سه جانبه سازمان‌دهی شده به سمت خلع سلاح هسته‌ای تاکید کردند.

آنها با ضروری بودن اجرای کامل قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت سازمان ملل متحد توسط جامعه بین‌المللی اعم از کره شمالی، جلوگیری از گسترش سلاح اتمی، همکاری برای بازدارندگی قوی و حفظ صلح و ثبات در شبه جزیره کره موافقت کردند.

آمریکا، ژاپن و کره جنوبی بر اهمیت همرسانی خانواده‌های جداشده کره‌ای و حل سریع موضوع آدم‌ربایی بحث کردند.

در این بیانیه همچنین، آمریکا بر تعهدات همیشگی خود به متحدانش در ژاپن و کره جنوبی تاکید کرد. ژاپن و کره جنوبی هم اهمیت پیوندهای دوجانبه و همکاری سه‌جانبه را برای امنیت شهروندانمان، منطقه و جهان برجسته ساختند.

مشاوران امنیت ملی این سه کشور، بر ارزش همکاری با یکدیگر در توجه به دیگر چالش‌های پیش رو همچون کووید-۱۹، همکاری برای جلوگیری از همه‌گیری‌های آتی، مقابله با تغییرات آب و هوایی و ارتقای فوری بازگشت دموکراسی در میانمار تبادل نظر کردند.

آنها بر تقویت پیوندهایشان و پیشبرد دیدگاه‌های مشترک در زمینه ارزش‌های دموکراتیک مشترک موافقت کردند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها