آیا زمان اعلام عادی سازی روابط سعودی-"اسرائیلی" نزدیک است؟

آیا زمان اعلام عادی سازی روابط سعودی-
شنبه 14 فروردين 1400 - 20:23

فعالان شبکه های اجتماعی به اظهارات وزیر خارجه عربستان درخصوص عادی سازی روابط کشورش با رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند.

العالم- داغ های مجازی

برخی از آنها اظهار داشتند که صدور بیانیه های سیاسی متناقض از سوی حکومت سعودی، نشانه حالت آشفتگی و اختلافات درون حکومت بخصوص میان بن سلمان و پدرش ملک سلمان است که مهم ترین نقطه اختلافشان، عادی سازی کامل با رژیم صهیونیستی است.

یکی از کاربران توییتر تاکید کرد: وقتی که می گوییم عربستان به سمت عادی سازی با رژیم صهیونیستی پیش می رود، مگس ها و حشرات الکترونیکی سعودی با دشنام و سخنان ناپسند به ما حمله ور می شوند. بسیار خب، پس معنای اظهارات وزیر خارجه چیست؟ آیا مقدمه ای برای عادی سازی نیست؟

کاربر دیگر نوشت: آنها پایان دادن به جنگ در صحرای مغرب را در ازای عادی سازی با صهیونیست ها با مراکش مبادله کردند. اکنون هم با عربستان مبادله و مذاکره می کنند تا در ازای عادی سازی با رژیم اشغالگر صهیونیستی، به جنگ یمن پایان دهند. " خدا ما را کافی است و او بهترین حامی ماست".

فعالان توییتر هشدار دادند که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، عربستان را از سوی اعراب و مسلمانان مطرود خواهد کرد.

یکی از کاربران نوشت: وزیر خارجه دلقک عربستان می گوید که عادی سازی با اسرائیل مصلحت ملت ها است که به دست ما است. گوش کن ای دلقک، کسی که دست در دست اسرائیلی ها بگذارد به دین و وطنش خیانت کرده، زیرا آنها قومی غیر قابل اطمینان هستند. ما و ملت فلسطین خواهان بازگشت سرزمین آنها به صاحبانشان هستیم و قدس را پایتخت فلسطین می دانیم. شنیدی ای دلقک؟

به عقیده برخی از کاربران، عربستان –تنها به یک دلیل- هرگز عادی سازی نخواهد کرد. اینکه درصورت وقوع عادی سازی، مردم حکومتشان را سرنگون خواهند کرد.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان در گفتگو با شبکه آمریکایی سی ان ان ادعا کرده که "عادی سازی روابط با "اسرائیل"، منافع اقتصادی، اجتماعی و امنیتی فوق العاده ای را برای منطقه به ارمغان خواهد آورد". وی افزود: "عادی سازی جز با حل قضیه فلسطین و برپایی دولت فلسطین با مرزهای 1967 ممکن نیست". فرحان اطلاع خود از وجود معامله قریب الوقوع عادی سازی میان کشورش و تل آویو را رد کرد.

وزیر خارجه عربستان در آغاز سال جاری میلادی –به زعم خود- اعلام کرده بود که عادی سازی با "اسرائیل" منوط به فیصله دادن به قضیه فلسطین و برپایی دولت فلسطین و تعیین قدس شرقی به عنوان پایتخت آن است.

پربیننده ترین خبرها