مجلس خواستار تشکیل کمیسیون نظارت بر سند توافق ایران و چین شد

مجلس خواستار تشکیل کمیسیون نظارت بر سند توافق ایران و چین شد
يکشنبه 15 فروردين 1400 - 10:49

جمعی از نمایندگان مجلس خواستار تشکیل کمیسیون ویژه نظارت بر سند همکاری ایران و چین شدند.

العالم - ایران / سیاسی

احمد امیرآبادی فراهانی عضو مجلس شورای اسلامی در نشست امروز یکشنبه (15 فروردین 1400) خانه ملت از درخواست جمعی از نمایندگان برای اجرای ماده 40 آئین‌نامه داخلی مجلس خبر داد.

وی افزود: جمعی از نمایندگان با درخواست اجرای ماده 40 آئین‌نامه داخلی مجلس بر اهمیت سند جامع همکاری ایران و چین و لزوم نظارت بر این سند خواستار تشکیل کمیسیون نظارت بر سند جامع ایران و چین شدند.

امیرآبادی ادامه داد: براساس ماده 40 آئین‌نامه داخلی مجلس این درخواست پیشنهاد 40 نماینده مجلس به رأی گذاشته می‌شود در صورت تأئید نهایی این کمیسیون انتخاب می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ‌البته پیشنهاد تشکیل کمیسیون ویژه نظارت بر سند ایران و چین را مطرح کرده بود.

وی درباره ترکیب و سازوکار تشکیل این کمیسیون گفت: با رأی نمایندگان برای تشکیل این کمیسیون نهایتاً 15 نفر از نمایندگان در صحن علنی مجلس به عنوان اعضای این کمیسیون انتخاب می‌شوند.

در ادامه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس عنوان کرد که بنده در جلسه غیرعلنی مجلس هم خاطرنشان کردم که یک کمیسیون یا گروه ویژه‌ای باید برای نظارت بر این موضوع تشکیل شود.

وی افزود:‌ ما می‌توانیم درخواست این نمایندگان را در دستورکار قرار دهیم و یا اینکه همکاران ما در مجلس این موضوع را بررسی کنند.

قالیباف خاطرنشان کرد: این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مجلس باید به طور منظم این موضوع را از بعد نظارتی رصد و پیگیری کند.

پربیننده ترین خبرها