صنعا خواستار مبادله زندانیان جنگ یمن شد

صنعا خواستار مبادله زندانیان جنگ یمن شد
سه شنبه 17 فروردين 1400 - 14:29

مقامات صنعا در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از نیروهای ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان و امارات خواستند که با اجرای توافق نامه تبادل اسرا که بدون استثنا همه اسرای طرفین را شامل شود، موافقت کنند.

العالم - یمن

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن امروز (سه شنبه) در توئیتی نوشت: با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ما خواستار تبادل کامل اسرای طرفین هستیم.

وی کشورهای متجاوز آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات و متحدان آن‌ها و سازمان ملل را مسئول هرگونه تاخیر در انجام مبادله اسرا دانست و افزود: این یک پرونده بشردوستانه است که نباید منوط به انتخاب لیست‌های خاص یا مطالبات بستگان درجه یک مزدوران با هزینه دیگران شود.

این مقام سیاسی صنعا افزود: در این راه حل همه باید بصورت مساوی در نظر گرفته شوند.

مذاکرات تبادل زندانیان بین انصارالله و نیروهای متجاوز ائتلاف در دسامبر ۲۰۱۸ در استکهلم سوئد برگزار شد و در آن دو طرف توافق کردند که ۱۵ هزار اسیر را مبادله کنند، اما این موضوع با شکست مواجه شد.

پس از آن، مذاکرات مجدداً در امان پایتخت اردن برگزار و به آزادی حدود یک هزار و ۱۰۰ اسیر از هر دو طرف منجر شد، اما پس از آن تاکنون در زمینه اسیران دو طرف به جز ده‌ها مبادله کوچک که از طریق میانجیگری محلی و بدون دخالت خارجی و نیروهای ائتلاف در داخل یمن انجام شده، هیچ مبادله‌ای انجام نشده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها