پویش همبستگی با کسانی که بهای سازش مصر و ترکیه را پرداختند

پویش همبستگی با کسانی که بهای سازش مصر و ترکیه را پرداختند
يکشنبه 22 فروردين 1400 - 22:49

هشتگ # همبستگی با معتز مطر و محمد ناصر به دنبال اعلام دو خبرنگار معتز مطر و محمد ناصر از توقف برنامه هایشان در دو شبکه الشرق و مکملین که از استانبول پخش می شود،  در مصر ترند شد.

العالم داغهای مجازی

فعالان شبکه های اجتماعی ضمن اعلام همبستگی خود با این دو خبرنگار گفتند با صداهای مخالف نظام مصر در داخل و خارج مبارزه می شود.

فعالان چنین تصمیماتی را ناشی از نزدیکی مصر و ترکیه دانسته و اینکه نظام مصر به جای مقابله با مشکلات واقعی و در راس آن بحران سد النهضه؛ در صدد ساکت کردن خبرنگارانی است که در صف مخالفان ایستاده و کاستی های دولت مصر را اعلام می کنند و بستن دهانها و سرکوب آزادی بیان، جنایت زشتی است.

این در حالی است که به گفته العربیه نت ، برخی منابع رسانه ای افزودند مقامات ترکیه به دو خبرنگار اعلام کردند اعطای مجوز پخش منوط برتغییر سیاست برنامه ها و توافق بر شکل جدید برنامه پخش آن از کشور دیگری است که خود می توانند یکی از دو گزینه را انتخاب کنند.

مقامات ترکیه چند هفته پیش از ماهواره های اخوان که از استانبول پخش می شوند خواست، انتقاد از مصر را متوقف کنند.

سخنانی نیز در اوج تبلیغات رسانه ای درباره رویکرد ترکیه به توقف برنامه ها و بستن شبکه های مصری مخالف است که بر ضرورت تغییر لحن ی رسانه ها متناسب با مرحله ای که ترکیه در حال گذر از آن برای نزدیکی به مصر مطرح است.

ناصر المذیع خبرنگار ماهواره مکملین نیز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت مردم عزیزم به شفافیت داشتن با شما و مشارکت دادن شما با ما در همه مسائل خرد و کلان عادت کردیم و در ادامه این اصل دوست دارم به شما بگویم در ماه رمضان مرخصی هستم و امیدوارم همانگونه که بودم به سوی شما بازگردم .

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها