نسخه انگلیسی ویروس کرونا بیش از حد تصور بیماری‌زا نیست

نسخه انگلیسی ویروس کرونا بیش از حد تصور بیماری‌زا نیست
سه شنبه 24 فروردين 1400 - 08:07

بنا بر یافته‌های یک پژوهش جدید، قدرت بیماری‌زایی نسخه انگلیسی کرونا بر خلاف تصور، بیش از سایر گونه‌های این ویروس نیست.

العالم - اروپا

به نقل از رویترز، بنا بر یافته های یک مطالعه جدید که در نشریه پزشکی «لنست» منتشر شده است، قدرت بیماری‌زایی نسخه انگلیسی کرونا در بیماران بستری‌شده در بیمارستان بر خلاف تصور، بیش از سایر گونه‌های این ویروس نیست.

این نسخه از ویروس کرونا که با عنوان B.1.1.7 شناخته می‌شود و اواخر سال گذشته میلادی ابتدا در انگلستان مشاهده شد، حالا به رایجترین گونه از ویروس کرونا در بسیاری از کشورها بدل شده است.

این پژوهش به بررسی ۴۹۶ بیمار کرونا می‌پردازد که در ماه‌های نوامبر و دسامبر سال گذشته در بیمارستان‌های انگلستان بستری شده بودند. آنها به گونه‌های مختلف ویروس کرونا مبتلا شده بودند. بر اساس یافته‌های این پژوهش، از حیث ابتلا به کووید-۱۹ شدید، بروز مرگ و میر و یا سایر رخدادهای مرتبط با بیماری تفاوتی میان مبتلایان به نسخه انگلیسی و سایر نسخه‌های ویروس کرونا به چشم نمی‌خورد.

بنا بر اعلام پژوهشگران، نسخه انگلیسی ویروس کرونا در قیاس با سایر گونه‌های این ویروس، از ۴۰ تا ۷۰ درصد قدرت انتقال و سرایت بیشتری برخوردار است. اما از آنجایی که این نسخه به بروز اختلالات جدی در افراد بستری‌شده در بیمارستان منجر نمی‌شود، واکسن‌های کرونا احتمالاً در برخورد با آن از کارایی و اثربخشی مطلوبی برخوردار خواهند بود.

پربیننده ترین خبرها