اجرای طرح توافق ترامپ؛

دولت بایدن ۲۳ میلیارد دلار تسلیحات نظامی به امارات می‌فروشد/ جنگنده اف-۳۵ و پهپادهای نظامی در لیست فروش

دولت بایدن ۲۳ میلیارد دلار تسلیحات نظامی به امارات می‌فروشد/ جنگنده اف-۳۵ و پهپادهای نظامی در لیست فروش
چهارشنبه 25 فروردين 1400 - 10:58

دولت جو بایدن قصد دارد تا طرح فروش تسلیحات نظامی به ارزش بیش از ۲۳ میلیارد دلار که شامل جنگنده اف-۳۵ می شود را با امارات به پیش برد؛ طرحی که در دولت ترامپ به تصویب رسیده بود.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، دولت بایدن به کنگره آمریکا اطلاع داده است که روند برنامه فروش تسلیحات نظامی را که شامل جنگنده اف-۳۵، پهپادهای نظامی و دیگر تجهیزات به امارات است، ادامه خواهد داد.

بنابراین گزارش، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دراین باره گفت: دولت بایدن طرح فروش تسلیحات نظامی به امارات را به پیش می برد درحالیکه جزئیات این فروش را مورد بازبینی و درباره چگونگی استفاده از این تسلیحات با طرف اماراتی بحث می کند.

رویترز نوشت: پس از عادی سازی روابط بین امارات و اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی(مهر۱۳۹۹)، دولت دونالد ترامپ در ماه نوامبر گذشته طرح فورش تسلیحات نظامی به امارات را به تصویب رساند.

به گزارش ایرنا، این بسته فروش تسلیحاتی که به ارزش ۲۳ میلیاردو ۳۷۰ میلیون دلار می باشد، شامل تجهیزات ساخت شرکت های آمریکایی «جنرال اتومیکس» (General Atomics)، «لاکهید مارتین» و «ریتوئن تکنولوژی» (Raytheon Technologies Corp) است.

بنابر این طرح قرار است آمریکا ۵۰ فروند جنگنده اف-۳۵، ۱۸ فروند پهپاد «ام کیو» (MQ-۹B)، سامانه های هوایی و مهمات هوا به هوا و هوا به زمین به امارات فروخته شود.

رویترز افزود: درحالی که برخی از اعضای کنگره آمریکا به علت مداخله امارات در جنگ یمن که به یکی از بدترین فاجعه های بشری درجهان بدل گشته، نسبت به فروش این تجهیزات انتقاد دارند اما اسرائیل اعتراضی به فروش این تسلیحات به امارات ندارد.

پربیننده ترین خبرها