حفظ سقف پذیرش ۱۵ هزار پناهجو از سوی دولت بایدن

حفظ سقف پذیرش ۱۵ هزار پناهجو از سوی دولت بایدن
شنبه 28 فروردين 1400 - 08:54

دولت بایدن سقف پذیرش ۱۵ هزار پناهجو را حفظ می‌کند.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از خبرگزاری رویترز، لغو طرح پذیرش سالانه ۶۲ هزار و ۵۰۰ نفر توسط دولت جو بایدن انتقاد برخی از دموکرات‌ها در کنگره آمریکا را در پی داشته است .

به دنبال افزایش انتقادها از این موضوع، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، جو بایدن میزان نهایی پذیرش پناهجو برای سال مالی جاری را در ۱۵ ماه مه اعلام خواهد کرد.

سقف تعیین شده پذیرش ۱۵ هزار پناهجو توسط دولت جو بایدن بسیار پایین تر از میزانی است که از دولت او انتظار می‌رفت، چرا که فعالان مدنی خواستار آن بودند تا محدودیت‌های اعمال شده در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در زمینه پذیرش پناهجویان لغو شود.

رئیس جمهور آمریکا دو ماه پیش طرحی را برای افزایش سقف پذیرش پناهجویان برای سال مالی ۲۰۲۱ که به ۳۱ سپتامبر ختم می‌شود، امضا کرد اما عملا آن را انجام نداد.

یک مقام دولتی آمریکا در این زمینه به رویترز گفته است به نظر می‌رسد، رویکرد محتاطانه رئیس جمهور با نگرانی در خصوص پذیرش بیشتر پناهندگان در زمانی که تعداد فزاینده مهاجرانی که در ماه‌های اخیر خود را به مرزهای ایالات متحده و مکزیک رسانده‌اند٬ مرتبط باشد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفته است، به نظر می‌رسد پذیرش ۶۲ هزار و ۵۰۰ پناهجو تا اول اکتبر یعنی پایان سال مالی جاری امکان پذیر نباشد.

جمهوریخواهان منتقد سیاست‌های مهاجرتی دولت جو بایدن هستند و او را متهم می‌کنند سیاست‌هایش برای لغو محدودیت‌های اعمال شده در دوران دونالد ترامپ، باعث سرازیر شدن موج مهاجران به مرزهای جنوبی آمریکا شده است.

جو بایدن در ماه فوریه سال جاری وعده داده بود که سقف پذیرش پناهجویان را به ۱۲۵ هزار نفر برساند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها