واکنش کاربران لبنانی به 25 امین سالگرد کشتار قانا

واکنش کاربران لبنانی به 25 امین سالگرد کشتار قانا
يکشنبه 29 فروردين 1400 - 22:27

امروز لبنان 25 امین سالگرد کشتار قانا که طی آن 106 نفر بر اثر بمباران مقر سازمان ملل توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند، گرامی داشت.

العالم ـ لبنان

کاربران شبکه های اجتماعی هشتگی تحت نام "کشتار قانا" برای گرامیداشت این روز دردناک در کشتار هولناک قانا راه اندازی کردند. ارتش رژیم اشغالگر اسراییلی در 18 آوریل سال 1996 غیرنظامیان شهرک قانا را هدف گرفت و 106 تن از آنها که اغلب از کودکان بودند، به شهادت رسیدند و این علاوه بر دهها مجروح است. خانواده های لبنانی برای در امان ماندن از حملات دشمن به مقر سازمان ملل پناه برده بودند؛ اما رژیم صهیونیستی این مرکز را بمباران کرد.

"حسان دیاب" رییس دولت پیشبرد امور در بیانیه ای تاکید کرد که یک ربع قرن از آن روز سیاه که به شهادت 106 نفر انجامید، می گذرد. قانا داستان زخم های یک میهن است و لکه ننگی در تاریخ بشریت است.

یادآور می شود که این حملات و تجاوزگری رژیم اشغالگر به ایستادگی و پیروزی ملت و مقاومت انجامید و به سبب توازن قدرتی که مقاومت با بمباران شهرک های اسراییلی ایجاد کرد، "تفاهم نیسان" به امضا رسید. این تفاهم دستاوردی بزرگ برای مقاومت به شمارآمد و از حجم حملات اسراییلی ها به غیرنظامیان کاست.

یکی از کاربران شبکه های اجتماعی به نام "یارا" نوشت: سالروز کشتار خونین قانا همچنان در اذهان ما لبنانیها به عنوان بزرگترین دلیل بر وحشیگری رژیم اشغالگر و خوی تروریستی صهیونیست ها نقش بسته است.

"Mona Issa" نیز توییت کرد: "سلام و درود بر قانا که در برابر رژیم اشغالگر و متحدانش ایستاد و به فرزندانش یاد داد که اسراییل تا ابد اشغالگر وغاصب باقی خواهد ماند و نفرت از آن وظیفه ای مقدس است".

کاربری به نام "Reine Nakad" نوشت: 25 سال از کشتاری که رژیم صهیونیست در حق انسانیت مرتکب شد، می گذرد. جنایتی که قربانیان آن کودکان بودند.

"علی حداد" نیز توییت کرد: جنایتهای رژیم اشغالگر پایانی ندارد. کشتار قانا بیش از 100 شهید و زخمی بر جای گذاشت. رژیم صهیونیستی در این حملات مرکز یونیفل را هدف گرفت، با این حال برخی احمق ها همچنان از صلح و سازش سخن می گویند.

"maya rahhal" نوشت: "کشتارهای اسراییلی فقط محدود به ملت فلسطین نیست بلکه قربانیان از ملیت های دیگر نیز بودند. این امر تاکیدی بر این سخن است که این رژیم نژادپرست تمام عربها را هدف می گیرد. صدها قربانی در حمله موشکی به ساختمانی در شهرک قانا در سال 2006 به شهادت رسیدند. کشتار صبرا و شتیلا را نیز نباید از یاد ببریم که دو جنایت بزرگ در تاریخ اسراییل هستند".

پربیننده ترین خبرها